רשות ניירות ערך נזפה באל-על בעקבות הדלפת תוצאותיה

ככל הידוע, האחריות להדלפה היתה של גורמים מתוך החברה או כאלו המעניקים לה שירותים חיצוניים

יו"ר רשות ניירות ערך, משה טרי, נזף אתמול (ג') בראשי חברת אל על על הדלפה מוקדמת של פרטים מתוך דו"ח החברה לרבעון הראשון בשבוע שעבר. ככל הידוע, האחריות להדלפה היתה של גורמים מתוך החברה או כאלו המעניקים לה שירותים חיצוניים.

בשבוע שעבר פורסם באחד מאתרי האינטרנט, כי אל-על תדווח על רווח רבעוני של 4.5 מיליון דולר. עוד צוין, כי זוהי הפעם הראשונה בה רושמת אל-על רווח בחודשים ינואר-מארס מאז 1999.

הדו"ח פורסם רשמית רק כשעה לאחר מכן. בדיקת רשות ני"ע העלתה, כי מקור הדיווח באינטרנט היה בתדרוך שנתן גורם הקשור לאל-על לכתב של אותו אתר. הדבר מהווה הפרה של כללי פרסום הדו"חות, ולפיכך זימן טרי את יו"ר אל-על היוצא, מיכאל לוי, את המנכ"ל עמוס שפירא ובכירים אחרים, כדי להעמידם על חומרת הדבר.

טרי הבהיר לראשי אל-על, כי עליהם לבצע בדק בית ולמנוע מקרים דומים בעתיד. הוא גם הזהיר, כי אם הדבר יישנה - תנקוט הרשות באמצעים חריפים יותר מאשר אזהרה בלבד.

בעקבות הפגישה, פירסמה היום (ד') אל-על הודעה בה היא אומרת, כי הפרסום המוקדם נעשה ללא ידיעתה או הסכמתה. עוד היא אומרת, כי קיימת הוראה חד-משמעית האוסרת למסור מידע מוקדם לעיתונות על התוצאות הכספיות. החברה הצהירה, כי היא רואה בחומרה את האירוע ותפעל למניעת הישנותו, בין היתר באמצעות רענון הנהלים "למנהלים ולעובדים בחברה ולאנשים המצועיים במגע עם המידע הפיננסי לפני פרסומו".