ביהמ"ש: הרצל בודינגר לא עבר עבירת לשון הרע כשהאשים את מנכ"ל ראד"א לשעבר ניסנסון בשליחת בנו לטיול מסביב לעולם ע"ח החברה

נדחתה תביעת הדיבה שהגיש גיא ניסנסון, בנו של המנכ"ל לשעבר, נגד בודינגר בסך 1.1 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בת"א קבע כי דברי התלונה והביקורת שהשמיע מנכ"ל ראד"א, הרצל בודינגר (אלוף במיל. ומפקד חיל האוויר לשעבר) בישיבת מועצת מנהלים בנובמבר 1998, על אופן תפקודו של גיא ניסנסון, בנו של מנכ"ל ראד"א לשעבר, חיים ניסנסון, בשם חברת ראד"א ומטעמה, לא חרגו מתחום הסביר, נוסחו בלשון נקייה, מתונה ותיאורית, ובחינה אובייקטיבית של הדברים מלמדת כי אין בהם משום לשון הרע.

השופט, ניסים ישעיה, החליט לדחות את תביעת הדיבה שהגיש באוקטובר 1999 גיא ניסנסון נגד בודינגר בסך 1.1 מיליון שקל.

בודינגר טען, כי הדברים שנאמרו על ידו בישיבת מועצת המנהלים של ראד"א התייחסו לכך ל שאביו של התובע שלח את בנו לסיבוב סביב העולם של חודשיים וחצי, שכל עיקרה מסע שיווק מטעה. לדברי בודינגר, הנסיעה אושרה בעת שאבי התובע כיהן כמנכ"ל ראד"א והחברה נשאה בהוצאות הנסיעה, לרבות טיסות ושהייה בבתי מלון.

לדברי בודינגר, התברר לו כי התובע נוהג כלפיו שלא בנאמנות והגינות, ובניגוד לטובת החברה, ועל כן הוא החליט להרחיקו מכל פעילות בראדא.

בודינגר טען עוד כי דבריו במועצת המנהלים התייחסו לאביו של התובע. בין היתר, הוא הצביע בפני מועצת המנהלים על הנסיעה של התובע לסיבוב בעולם ועל ההסכם התמוה וחסר התקדים עם הסוכן האנגלי של החברה, על פיו הוענקו לסוכן זה, שהיה שותפו של התובע, זכויות שיווק ברחבי העולם, כולל אזורים בהם פעל סוכן שיווק אחר.

לדברי בודינגר, באמצעות עו"ד מיבי מוזר, התברר לו כי ההסכם נועד להעביר בעורמה כספים מראד"א לתובע ולאחרים.

גיא ניסנסון טען, באמצעות עו"ד אריה צ`רטוק, כי דבריו של בודינגר הופצו לחברי מועצת המנהלים והוא חזר עליהם במסגרת ההליך המשפטי המתנהל בינו לבין אביו.

השופט ישעיה, ציין כי נוסח הדברים בכתב התביעה מקומם, וכי התובע עשה שימוש בסגנון בוטה ופוגעני בהתייחסו לנתבע, ודבריו אינם ראויים בלשון המעטה לעלות על הכתב במסגרת כתבי טענות המוגשים לבית משפט.