קומפיוג'ן מוסיפה שני מועמדים למאגר החלבונים הפוטנציאליים שלה

אחד החלבונים הינו בעל אפליקציות פוטנציאליות לטיפול בסרטן והשני לטיפול בהפרעות אכילה

קומפיוגן הכריזה היום, במסגרת הרצאתו של מרטין גרסטל, יו"ר החברה, בכינוס השנתי BIO 2004 בסן-פרנסיסקו, כי הוסיפה שני מועמדים למאגר החלבונים התרפויטיים פוטנציאלים שלה:

CGEN M-3 קולטן מסיס בעל אפליקציות פוטנציאלית לטיפול בסוגים שונים של סרטן CGEN P-4 פפטיד בעל אפליקציות פוטנציאליות לטיפול בהפרעות אכילה

שני החלבונים הללו מופיעים בצורה טבעית בגוף וכל אחד מהם הוא וריאנט של חלבון ידוע. ראשית קיומם של חלבונים אלה נחזה על ידי מנועי הגילוי של קומפיוג'ן, וכעת הם עוברים ואלידציה במעבדות לביולוגיה מולקולרית של החברה.

במסגרת הרצאתו, דיבר מרטין גרסטל על תהליך הגילוי הייחודי של קומפיוג'ן, המשלב בין מודלים מתמטיים עם ניסויי מעבדה. מר גרסטל הדגים כיצד הכוח המחקרי של גישה ייחודית זו מאפשר לקומפיוג'ן להגיע להבנות עמוקות יותר לגבי תופעות ביולוגיות חשובות, דוגמת alternative splicing ו - antisense.

הבנות אלו, המהוות מרכיב מרכזי במנועי הגילוי של קומפיוג'ן, מאפשרות זיהוי של מטרות תרופתיות, סמנים אבחוניים וחלבונים תרפויטיים פוטנציאליים, דוגמת שלושת אלה הנחשפים היום, אשר היה קשה מאוד לגלותם בטכניקות ניסוייות מקובלות. יתרה מכך, משום שחלבונים אלו התגלו בעזרת מנועי הגילוי הניבויים של החברה, מאמינה קומפיוג'ן כי הם בעלי סבירות הצלחה גבוהה יותר לפיתוח מוצלח של תרופה או מוצר דיאגנוסטי.

במהלך שנת 2003, קומפיוג'ן חשפה את ארבעת המועמדים הראשונים הנכללים במאגר החלבונים התרפויטיים הפוטנציאליים שלה והכריזה כי היא מצפה להוסיף שישה חלבונים תרפויטיים פוטנציאליים במהלך שנת 2004. CGEN M-3 ו-CGEN P-4 הינם שני החלבונים הראשונים מתוך ששת הצפויים.

בחודשים הקרובים, שני המועמדים הללו יעברו בדיקות תקפות, או במעבדה לביולוגיה מולקולרית של קומפיוג'ן, או בשיתוף פעולה עם מכוני מחקר שונים. קומפיוג'ן הגישה בקשות לפטנטים על מספר רב של הוראנטים שגילתה, כולל אלה הכלולים המאגר החלבונים התרפויטיים הפוטנציאליים שלה, ועל חלקם כבר אושר הפטנט.