שותף לשעבר של רמי שביט, בעלי המשביר, תובע ממנו 300 אלף שקל

התביעה - בנוגע להקמת חברה משותפת לשיווק דלתות ביטחון בטענה ל"תרמית והונאה שרקח שביט", לכאורה

נדב רז, שותפו לשעבר של רמי שביט, בעלי המשביר החדש לצרכן, הגיש נגדו תביעה לבית משפט השלום בת"א בהיקף של 300 אלף שקל.

רז טוען, באמצעות עו"ד צביקה שטוירמן, כי היה בעל מניות בלביא את רז דלתות בטחון, שהתקינה דלתות שיוצרו על-ידי חוסם והעניקה להן שירות. שביט היה הבעלים והיו"ר של שריונית-חוסם.

לביא קיבלה את זכות ההפצה הבלעדית להפצת דלתות מתוצרת שמשון, שנרכשה על-ידי שריונית. לטענתו, שביט הציע לו ולשותפו

להקים חברה חדשה שתחולק באופן שווה בין שביט, ובינו ושותפו, ותפעל לשיווק הדלתות, תוך הגדלת איזורי הבלעדיות בשיווק והורדת עלויות, רכישת דלתות על-ידי המשווק וחלוקה ברווחי מכירת הדלתות.

רז טוען, כי שביט ביקש לפתות אותו תוך ניצול ידענותו בתחום, הציג לו ולחברה מצגים רבים על יכולתה המקצועית של שריונית חוסם ועל כישוריו שלו. לדבריו, שביט נטע בליבו תחושה לפיה הוא איש עסקים חובק עולם, המתמצא בפעילויות עסקיות רבות.

בעקבות מו"מ ביניהם, טוען רז, סוכם שהוא ושותפו יקבלו דמי ניהול של 35 אלף שקל. כן סוכם, כי צד שיבקש לפרוש מהשותפות, יידרש לפצות את הצד השני ב-50 אלף דולר.

רז טוען, כי לצורך הקמת החברה, הוא חיסל את פעילותה של חברתו ואף פיטר את עובדיו כדי לקלוט אותם בחברה החדש. שביט, לעומת זאת, לא פעל להסדרת החומר המשפטי לצורך הקמת החברה החדשה ולא קיים את חלקו בהסכם.

לטענת רז, הוא נפל קורבן לתרמית והונאה שרקח שביט. הלה יצר בפניו ומצגי כזב כאילו יש מסגרת משפטית לפעילות המשותפת וכאילו ההסכם מקויים. בפועל, לטענתו, לא היקצו לו ולשותפו כל מניה ולא הביאו לחתימת אף נייר שיסדיר מה שהוסכם ביניהם.

טרם הוגש כתב הגנה.

(א 42532)