לא משעמם בארזים: חברה נינה מהולנד יוצאת בהצעת רכש לכ- 7.5% ממניות החברה האם

ההצעה לפי מחיר של 36 למניה הגבוה בכ-8% ממחיר השוק * אתמול פיטרה החברה את מנכ"לה יצחק ענבר

לא משעמם בחברת ארזים .

החברה העוסקת בהשקעות בנדל"ן מניב בעיקר באנגליה ובישראל הודיעה היום לבורסה כי חברת קלדור, המהווה חברת בת בבעלות מלאה של "ארזים הולנד", אשר מהווה חברת בת בבעלות מלאה של "ארזים גיברלטר", אשר מהווה חברת בת בבעלות מלאה של ארזים, יוצאת בהצעת רכש לכ-7.5% מהון המניות של החברה, במחיר של 36 שקל למניה, הגבוה בכ-8% ממחיר הסגירה שלה היום בבורסה (עמד על 33.4 שקל למניה).

קלדור רוצה לרכוש סה"כ כ-750,000 ממניות ארזים והצעתה תהיה בתוקף עד ה-28 ליוני .

נשמע מסובך ? בארזים כנראה עובדים אחרת, אתמול החברה בשליטת מאיר גורביץ`, פיטרה באופן מפתיע את איציק ענבר, מנכ"ל החברה. והסתפקה בהודעה לקונית לבורסה לפיה ענבר חדל לכהן כמנכ"ל החברה, בנסיבות שאינן מעניינו של ציבור המשקיעים.

למרות זאת, נראה שבמקרה של ענבר שהביא את החברה לרווח רבעוני נקי של 95 מיליון שקל, סיבת הפיטורין היא עניין שיש לתת עליו את הדעת. פיטוריו של ענבר מעלים עלולים להעלות חשד, לכאורה, שלפיו המנכ"ל עשה מעשה שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום ולכן הוא מפוטר בחשאיות, כדי לא לפגוע בחברה עצמה, אך לא זה המצב במקרה של ענבר. ל"גלובס" נודע כי ענבר פוטר בשל חוסר הסכמה לגבי תנאי העסקתו בחברה.

שכרו של ענבר, כפי שעולה מהדו"חות הכספיים של ארזים, עמד על כ-30 אלף שקל בחודש. מהחברה נמסר כי ענבר הועסק במשרה חלקית ובתקופה הקרובה תחפש החברה מנכ"ל במשרה מלאה. עוד נודע כי החברה החלה בחיפושים אחר מנכ"ל כבר בשבועות האחרונים, לפני שענבר פוטר ממשרתו.

ענבר כיהן כמנכ"ל חברת ארזים בשנת 2003, לאחר שפרש מקבוצת תשובה שם כיהן במספר תפקידים, בין השאר כמנכ"ל חברת גרין הון סיכון שנמחקה לפני שנתיים מהבורסה. ענבר כיהן גם כסמנכ"ל הכספים של חברת אלגדקום.

הרווח הנקי האדיר שנוצר לארזים ברבעון הראשון של השנה נובע בעיקר מרווחי הון בהיקף של 107 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון הראשון של השנה. רווחים אלו מיוחסים בעיקר למכירת נכסים בחברת הבת אולימפיה ומכירת 50% מחברת סלטיק גייט, שמחזיקה בנכס בקרדיף, אשר מושכר לחברת בריטיש טלקום.

מחזור ההכנסות של החברה ברבעון הראשון גדל אף הוא, על רקע התרחבותה של החברה בשנה החולפת ועמד על 21.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 12.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מקור ההכנסות המרכזי של החברה נובע מרכישת נדל"ן מניב באנגליה, שיצר הכנסות בהיקף של 20 מיליון שקל ומנדל"ן מניב בישראל, שייצר הכנסות בהיקף של 1.7 מיליון שקל.

לצד המימושים הגדולים שביצעה החברה במהלך הרבעון הראשון, ביצעה ארזים גם רכישה משמעותית לקראת סוף הרבעון. ארזים רכשה מבנה משרדים בשטח כולל של 10,600 מ"ר במרכז לונדון, בתמורה ל-43.6 מיליון ליש"ט שהם כ-361 מיליון שקל. המבנה מושכר לתקופה של 15 שנה לחברה ציבורית גדולה, תמורת דמי שכירות שנתיים של 3 מיליון ליש"ט, שהם 25 מיליון שקל. רכישה זו לא באה לידי ביטוי בשורת ההכנסות של החברה והיא תופיע בצורה מלאה רק ברבעון השני של השנה.