מכתשים אגן עורכת מחר כנס למשקיעים זרים בלונדון

במצגת תוצג תוכנית החומש האסטרטגית של החברה, שהוצגה לפעילי השוק בישראל לפני כשבועיים

כשבועיים לאחר שערכה מצגת לפעילים המקומיים בשוק ההון, תערוך מחר מכתשים אגן מצגת במתכונת דומה גם למשקיעים זרים בלונדון. ראשי החברה טסים כבר היום בערב לבריטניה לקראת המצגת, בה יציגו את התוכנית האסטרטגית של החברה ל-5 השנים הבאות.

יצויין כי גם בשבוע הבא תקיים החברה מצגת נוספת, במסגרת כנס שעורכת הבורסה של תל אביב בלונדון על מנת למשוף משקיעים זרים להשקיע בחברות הנסחרות בה. בין החברות שיציגו בכנס נמנות מכתשים אגן, הבנקים הגדולים, טבע, פרטנר, שטראוס עלית, אלווריון ועוד.

במצגת שתערוך מחר מכתשים אגן תוצג כאמור תוכנית החומש האסטרטגית של החברה - אותה תוכנית שהוצגה לפעילי השוק המקומיים ולעיתונאים לפני כשבועים. התוכנית כללה הצגת יעד מכירות של 1.8 מיליארד דולר לחברה בתוך 5 שנים, ורווחיות נקיה של 9%-10% מהמחזור. זאת כשב-2003, לשם ההשוואה מכרה החברה בכ-1.18 מיליארד דולר, ברווחיות נקיה של 102.8 מיליון דולר (כלומר שולי רווח של 8.7%).

בנוסף, כוללת התוכנית של החברה התרחבות ניכרת בפעילותה בצפון אמריקה, הגדלת משקלן של המדינות המפותחות (מערב אירופה וצפון אמריקה) בחלוקת ההכנסות שלה, והמשך במדיניות הרכישות של חברות, כשהדגש הוא על חברות שישמשו כפלטפורמה לרישוי ושיווק מוצרים בארה"ב.

עד לפני מספר חודשים דובר בשוק על כוונות של מכתשים אגן לצאת בהנפקה בחו"ל, כשדובר על הבורסות בלונדון או ארה"ב. תוכנית זו נדחתה לפי שעה, בעיקר נוכח מכירות גדולות של מניות החברה על ידי כור, ועל רקע הגיוס המוצלח שביצעה החברה בהנפקת אג"ח למשקיעים זרים, לפני מספר חודשים.