החברה לישראל, תה"ל והנדסת התפלה יבחנו השתתפות בפרויקטים בתחומי החקלאות בסין

אינפיניטי של אי.די.בי חתמה על הסכם להקמת קרן משותפת עם חברה סינית בהיקף 75 מיליון דולר

ממשלת סין מציעה לחברות ישראליות להשתתף בפרויקטים בהיקף מאות מיליוני דולרים בתחום משק החלב, השקייה, שדרוג גידולי ירקות והארכת משך חיי המדף שלהם.

על השתתפות חברות ישראליות בפרויקטים סוכם אתמול (ג') בדיוני הוועדה הכלכלית-מסחרית-טכנולוגית המשותפת לסין ולישראל. הסיכום הוא בהתאם למדיניות ממשלת סין, לפיתוח החקלאות במערב המדינה, במסגרתה ניתנת עדיפות לפרויקטים אלה.

בדיונים סוכם על הקמת שלושה פרויקטים בכל תחום, בתמיכת ממשלת סין. שר הסחר הסיני, פו שילאיי, קרא לחברות הישראליות בתחום אלה, שראשיהן נמצאים השבוע בסין, לבחון השתתפות במיזמים אלה כבר עתה, בעת שהותן במדינה.

בין החברות שיבחנו השתתפות בפרויקטים אלה: החברה לישראל , בראשות המנכ"ל יוסי רוזן, נטפים, תה"ל והנדסת התפלה.

קרן אינפיניטי של אי.די.בי חתמה אתמול (ג') על הקמת קרן משותפת עם חברת סו ג'ו של הפארק התעשייתי סו ג'ו עיר הסמוכה לשנגחאי. הפרויקט הוא להשקעה משותפת של 75 מיליון דולר שתתבצע באורח הדרגתי.

ישראל וסין דנו היום באפשרות למיזם של שיתוף פעולה בפארקים טכנולוגיים ב-53 איזורים מועדפים במדינה. בשלב זה סוכם על תחילתה של פעילות ללימוד הדדי של האפשרויות הישראליות בפארקים הטכנולוגיים בסין, ואפשרויות השקעה מקבילות של חברות סיניות בישראל. ישראל מצפה, כי הלימוד ההדדי יתקדם בעתיד לכלל שיתופי פעולה והשקעות.