פרטנר קיבלה אישור להציב אנטנה סלולרית על גג בי"ס בירושלים

חברת סלקום לא תוכל להניח תשתית תקשורת תת-קרקעית בירושלים

פרטנר תציב אנטנה סלולרית מעל גג בית-הספר חוות הנוער הציוני בירושלים. ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה קיבלה את הערעור של פרטנר, שביקשה להציב אנטנה על גג בית הספר שברחוב ש"י עגנון בירושלים.

לפני כן דחתה הוועדה המקומית את בקשת פרטנר, בנימוק שהעירייה אוסרת הקמת אנטנות במוסדות חינוך. יו"ר ועדת הערר המחוזית, עו"ד אהרון ברוכין, קבע עתה, כי מדיניות העירייה לא באה לביטוי בתוכנית, "אלא באמירה בעלמא".

עוד קבע ברוכין, כי תוכנית מתאר ארצית (תמ"א 36), גבוהה בהיררכיה על כל תוכנית אחרת, ו"ספק אם הוועדה המקומית יכולה לקבוע מדיניות הסותרת את מדיניות התמ"א".

לדברי הוועדה, אם יציגו דיירי הסביבה ומנהלי בית הספר טיעונים בדבר סכנה בטיחותית, ניתן יהיה לקיים דיון חוזר בעניין.

בתוך כך, נדחתה בקשת סלקום להניח תשתית תקשורת תת-קרקעית בירושלים.

ועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז ירושלים, בראשות אהרון ברוכין, דחתה 13 עררים מתוך 14 שהגישה סלקום על החלטת הוועדה המקומית, שסירבה להוציא היתרי בנייה וחפירה להנחת תשתיות תקשורת ברחבי העיר.

עם זאת, הוועדה קובעת שורה של תנאים לקבלת רשיונות עתידיים, והיא מותחת ביקורת על התנהלות עיריית ירושלים. "טענות הוועדה מלוות בריח של תחרות עיסקית. לאור הבעייתיות בהרכב הוועדה, שמערבת לעיתים שיקולים פוליטיים ועיסקיים, יש לברר עד תום את בסיסם של ההיתרים וההתנגדויות, שעל-פני השטח מצופים בנימוקים תכנוניים", נאמר.

סלקום ביקשה להניח תשתית תקשורת בכל רחבי העיר, מאיזור מוצא עין-כרם, רמות, הר חוצבים, ומרכז העיר, גבעת שאול, הר הצופים, גבעת מרדכי, תלפיות וקרית הלאום. הוועדה המקומית דחתה את הבקשה להיתר בנייה וקבעה, כי יש לתאם בין חברות נוספות שמבקשות אישורים, על-מנת למנוע חפירות חוזרות ונשנות של כבישים.

ועדת הערר קובעת, כי הבקשות להיתר שהגישה סלקום היו פגומות וחסרות.