פרופ' ליידרמן לא מתרגש מהשיאים בבורסה: יש מקום להמשך עליות במניות

היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים על הרתיחה בבורסה: "המעו"ף ברמה דומה כיום לאוגוסט 2000, אולם רמת רווחיות החברות כיום גבוהה יותר"

למרות רמות השיא במדדי המניות בשוק המניות המקומי, עדיין יש מקום לעליות שערים בשוק. כך מעריך היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, פרופ` ליאו ליידרמן.

ליידרמן מנמק את הערכתו במכפילי הרווח של חברות המעו"ף, המצביעים על רמה סבירה של מכפיל ממוצע של 14. "מדובר במכפיל רווח ורמת מדד המעו"ף הדומים ברמתם לאלו של חודש אוגוסט 2000, אולם רמת רווחיות החברות גבוהה היום יותר, דבר המצביע על כך כי יש עדיין מקום לעליות שערים".

ליידרמן צופה, כי שיעור הצמיחה יגיע בשנת 2005 ל-4%, וזאת תוך התמתנות בגידול בייצוא. הרכב הצמיחה ב-2005 יאופיין בהמשך הגידול בצריכה הפרטית, התאוששות בהשקעות ומעבר של הצריכה הציבורית מירידה לעלייה.

לגבי הריבית מעריך ליידרמן, כי היא תעלה בפיגור מסוים אחרי העלאת הריבית בארה"ב, וזאת רק במידה וייווצר סיכון ממשי להשגת יעדי האינפלציה עקב פיחות בשער השקל.

ליידרמן מציין, כי המשך ההתרחבות בפעילות הכלכלית, נתוני התקציב ומאזן התשלומים מחזקים את איתנות המשק ומאפשרים לו לספוג את תחילת תהליך העלאת הריבית בארה"ב, ללא הפרעות או זעזועים.

לגבי הכלכלה בעולם סבור ליידרמן, כי הצמיחה בארה"ב ובאסיה תהיה גבוהה מההערכות הקודמות, אולם צפויה האטה מסוימת ברווחיות החברות האמריקניות במחצית השנייה של השנה.