ספקטרוניקס תספק כ-70 מערכות לכיבוי אש ושיכוך התפוצצויות בלמעלה ממיליון דולר

אבי מרקוביץ, סמנכ"ל הכספים של החברה: "ספקטרוניקס קיבלה מחברה באירופה בקשה להצעה לפרויקט נוסף בהיקף של מאות מערכות. יש לנו שם אמין בעולם"

חברת ספקטרוניקס , שמפתחת מערכות לגילוי וכיבוי אש ומערכות אוטומטיות לגילוי ושיכוך התפוצצויות, מדווחת הבוקר על הזמנה אותה קיבלה מיצרנית כלי רכב משוריינים מהגדולות באירופה. בין השאר מייצאת החברה את מוצריה לצבא של מדינה שחברה בנאט"ו ונמנית עם המדינות שהן יצרניות וספקיות נשק מהגדולות בעולם.

עם אישור הדגם, שצפוי להסתיים בתוך מספר חודשים, תחל הצטיידות סדרתית של אותה מדינה בכ-70 מערכות לכיבוי אש ושיכוך התפוצצויות של ספקטרוניקס. שלב ההצטיידות הסדרתית צפוי להמשך במהלך שנת 2005 ויגיע להיקף כולל של למעלה ממיליון דולר. העסקה כוללת בין היתר, התקנה ניסויים ואישור דגם אשר תמורתו תקבל ספקטרוניקס עשרות אלפי דולרים.

אבי מרקוביץ, סמנכ"ל הכספים של החברה, מוסר כי "ספקטרוניקס קיבלה מאותה חברה, בקשה להצעה לפרויקט נוסף בהיקף של מאות מערכות, ההזדמנות נוצרה בעקבות סכסוך שהיה עם הספק הקודם, שהיה הספק היחידי. לספקטרוניקס יש שם אמין בעולם".

המערכות לכיבוי אש ושיכוך התפוצצויות שפיתחה ספקטרוניקס, נמצאות בכל הכלים הייעודיים של צה"ל, והן הוכרו כמערכות המקנות תנאי הישרדות מלאים לכלים ולצוותים המאיישים אותם. מערכות אלו זכו לציונים גבוהים והן נמכרות גם לצבאות נוספים באירופה.

ספקטרוניקס מפתחת סדרות של גלאי אש וגז אופטיים ייחודיים. המערכות מיוצרות ונמכרות לשימוש בתעשיות הכימיה והפטרוכימיה, בתי זיקוק, חברות דלק, קידוחי נפט יבשתיים וימיים, האנגרים למטוסים ואתרים נוספים עתירי סיכון. החברה פועלת בעיקר בתחום האזרחי (70%-80% מהמכירות) ובתחום הצבאי (כ-20%-30% מהמכירות). בתחום הצבאי מוכרת החברה מערכות מתוחכמות לגילוי אש לכלי רכב צבאיים.

בין לקוחותיה של החברה ניתן למנות חברות ענק כגון B.P ,SHELL ,EXXON ,ABB ,HONEYWEL ו-STATOIL. לאחרונה קיבלה החברה הזמנה לפרויקט רב שנתי גדול להגנה על מתקני הפקה בצפון אלסקה. בתחום הצבאי מוכרת החברה לצבאות ולגופים ממשלתיים מקומיים וזרים.

החברה משווקת את מוצריה באמצעות סוכנים ומפיצים ברחבי העולם, וכן פועלת בשיווק ישיר, הן מישראל והן באמצעות חברה שפועל בארה"ב ונקראת Spectrex. בנוסף פועלת החברה ליצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות מהמובילות בעולם, באמצעות הסכמי License, ובודקת את האפשרויות והמסגרות המתאימות לפיתוח ותכנון משותפים של דורות ומוצרים חדשים. לאחרונה השלימה החברה התקשרות אסטרטגית הכוללת רישיון ליצור משותף והפצת מוצרי החברה עם חברת MSA, שנסחרת בבורסה של ניו יורק.

מכירותיה של ספקטרוניקס ברבעון הראשון של שנת 2004 הסתכמו בכ-14.1 מיליון שקל, לעומת 11.7 ברבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 5.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-450 אלף שקל ברבעון המקביל. לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת שהסתכם בכ-6.3 מיליון שקל.

מניותיה של החברה רשמו עלייה מינורית במהלך השנה, בשיעור של כ-0.8% בלבד. לדעתו של מרקוביץ, "שוק ההון ממתין להתפתחויות ולסחירות של המניה. למרות חוסר הסחירות, יש גידול בפעילותה וברווחיותה של החברה". נכון להיום, שווי השוק של החברה עומד על כ-13.4 מיליון דולר.