ירון-אלדר: אני מחוזרת ע"י משרדי עו"ד רבים, אך מתאוששת מהבטלה ונותנת עוד זמן לעצמי

משרד גורניצקי, שייצג את שרי אריסון, מכחיש שמועות על מו"מ להעסקת נציבת המס היוצאת * שמועות גם לגבי אפרתי-גלילי וצלרמאייר-פילוסוף

בשבוע שעבר עזבה עו"ד טלי ירון-אלדר את תפקיד נציבת מס הכנסה, אבל באגף מס הכנסה כבר רצות שמועות על מגעים שמנהלת ירון-אלדר, כביכול, עם מספר משרדים.

בתחילה, היו שמועות לגבי משרד גורניצקי. הסיבה ברורה: משרד גורניצקי ייצג את המיליארדרית שרי אריסון, בין היתר במגעים מול מס הכנסה לפשרה בקשר להיקף המס שתשלם, על רווחיה מנאמנויות זרות בחו"ל. מי שייצג את אריסון בסיפור הזה, היה ראש המשרד, עו"ד פנחס רובין.

ירון-אלדר שטיפלה בנושא באופן אישי, דחפה את ההסדר מול אריסון. על רקע זה, לא קשה להבין את השמועות שצצו לגבי הצטרפותה העתידית למשרד גורנציקי.

משרד גורניצקי ניהל בעבר מגעים עם יוצאי מערכת מס אחדים. בין היתר ניהל בזמנו מגעים עם עו"ד (רו"ח) גרי אגרון, לשעבר סגן נציב מס הכנסה. עם זאת, רובין התבטא לא אחת, שהוא לא מוכן לשלם בשביל קשרים, ובמלים אחרות: הוא לא מכיר בתועלת בתשלום משכורת עתק לעורך דין מסוים, רק מפני שהיה בעבר בכיר במערכת הציבורית.

רובין: "מעולם לא נוהלו מגעים בין משרדנו לבין טלי ירון-אלדר, לא לפני פרישתה ולא אחרי פרישתה, בקשר לאפשרות הצטרפותה למשרדנו, וזאת אני אומר עם מלוא ההערכה ליכולתה המקצועית המיוחדת ורבת הגוונים של הנציבה היוצאת".

השמועה השנייה, התייחסה להצטרפותה כביכול של ירון-אלדר למשרד אפרתי-גלילי. המשרד עוסק בעיקר בשוק הון והיי-טק, ובתחום המסחרי, ואין לו מחלקת מיסים. עו"ד אלון גלילי, אחד משני השותפים הבכירים במשרד, אומר בתגובה, כי ירון-אלדר, בדיוק כמו שאמרה בראיון הפרישה שלה, לא מנהלת כעת כל מגעים, ולא סוגרת דבר.

המשרד השלישי, על פי השמועות, שחושק בירון-אלדר, הוא משרד צלרמאייר, פילוסוף. במשרד יש מחלקת מיסים בניהולו של עו"ד איתי הכהן, לשעבר ממשרד הורוביץ, אך זו מחלקת מיסים שבעיקר נותנת ליווי ללקוחות המשרד, ולא מחלקה בפני עצמה, שיש לה לקוחות משלה. עו"ד מיקי צלרמאייר, אחד משני השותפים הבכירים במשרד, אומר ש"אנו בהחלט מעריכים את ירון-אלדר".

בזמנו ניהל צלרמאייר פילוסוף מו"מ מתקדם ביותר עם בכיר לשעבר אחר במערכת הציבורית, עו"ד דוד תדמור. תדמור סיים אז את תקופת הצינון שלו מתפקידו כממונה על ההגבלים העסקיים, ומשרד צלרמאייר, פילוסוף, גילה התעניינות. המו"מ הגיע לפסים מתקדמים, אך לא צלח. בסופו של דבר, תדמור הצטרף למשרד כספי, כמספר שתיים, אחרי עו"ד רם כספי.

ירון-אלדר, מצידה, עוד מתאוששת מהבטלה. לדבריה, היו אליה פניות ממשרדים רבים, וכרגע שום דבר לא סגור. היא שוקלת את האפשרויות, ונותנת זמן לעצמה.