גינקו תגייס כ-130 מיליון שקלים בהנפקת מניות ואג"ח; את ההנפקה תוביל פועלים איי.בי.אי

ההנפקה צפויה לצאת לפועל במהלך חודש אוגוסט; הגיוס יובטח בערבות בנקאית צמודה לליש"ט בתום שבע שנים; החברה מייעדת את כספי הגיוס בעיקר לחיפושי נפט באזור ים המלח

פועלים איי.בי.אי תוביל את הנפקת גינקו חיפושי נפט לגיוס כ-130 מיליון שקל. ההנפקה צפויה לצאת לפועל במהלך חודש אוגוסט. כל כספי המשקיעים בהנפקה במניות, אופציות ואיגרות חוב להמרה יובטחו בערבות בנקאית צמודה לליש"ט בתום שבע שנים.

חברת גינקו מייעדת את כספי הגיוס בעיקר לחיפושי נפט באזור ים המלח. גינקו, הפועלת כבר מזה כשנתיים ערכה בדיקות מקיפות של פוטנציאל הנפט הגלום באזור אגן ים המלח ומצאה כי פוטנציאל ההיווצרות הכולל של הנפט באזור מסתכם בכ-20 מיליארד חביות. החברה מעריכה כי יעילות הלכידה של הנפט היא כ-5% מהפוטנציאל, המסתכם בכמיליארד חביות. הבדיקות של גינקו התבססו, בין היתר, על עיבוד חדשני של מאות ק"מ קווים סייסמיים באגן ים המלח, מודל תלת-ממדי של מערכת הנפט באזור וקידוח ב"זרח 1" לעומק של 624.5 מטרים.

עפ"י ממצאי החברה המבנה הגיאולגי בים המלח "אגן הנפט של מדינת ישראל" דומה למבנה שמצוי בלוב (עם כ-45 מיליארד חביות נפט רזרבות מוכחות) במפרץ סואץ (כ-9 מיליארד חביות) ובסוריה. גם תוצאות הקידוחים עד כה בים המלח תומכים במימצאי החברה. ב-50 השנים האחרונות הושקעו בקידוחי ים המלח 150 מיליון דולר שהניבו הכנסות, בעיקר מגז בסך של כ-350 מיליון דולר.

לגינקו שני רשיונות חיפושי נפט המכסים את כל אגן ים המלח: רשיון "זרח" בשטח של כ-400 קמ"ר ורשיון "לובה" בשטח של כ-286 קמ"ר. בנוסף בבעלות החברה שני היתרים זמניים עם זכות קדימה: "שחר" בשטח של כ-877 קמ"ר באזור הערבה הצפונית ו"ענת" בשטח של כ-125 קמ"ר לאורך חוף ים התיכון.

בעלי השליטה בגינקו כוללים את ניסן חקשורי (21%), רמי קרמין (42%), רו"ח יאיר קרני (25%) ויונס נזריאן (6%). יאיר קרני משמש כיו"ר החברה ורמי קרמין כמנכ"ל.