מריונו תשקיע 10 מיליון אירו בשותפות עם המשביר לצרכן

רמי שביט: שיתוף הפעולה יביא כבר בשנת 2005 להרחבת נתח הפעילות של הרשת בכ-20%-25% ולרווחיות

רשת מריונו הצרפתית, שנכנסת כשותפה במחלקות הקוסמטיקה של המשביר לצרכן, כפי שנחשף בלעדית ב"גלובס", תשקיע בחודשים הקרובים 10 מיליון אירו ברשת. הכספים יושקעו בהון החוזר של החברה ובבניית פלטפורמה ומיתוג חברת "מריונו - המשביר החדש לצרכן". כך הודיעו היום (א`) הצדדים במסיבת עיתונאים לרגל חתימת עסקת השותפות. הדברים נמסרו בשם מרסל פרידמן, הבעלים היהודי של מריונו.

רשת מריונו היא הגדולה ביותר באירופה בתחום הקוסמטיקה, הבישום ומוצרי הטיפוח. מריונו והמשביר לצרכן, בבעלות רמי שביט, יקימו בישראל חברה חדשה שתנהל את כל מערך הקוסמטיקה, הבישום ומוצרי הטיפוח בכל 24 סניפי רשת "המשביר החדש לצרכן". יצוין, כי תחום הקוסמטיקה, הבישום ומוצרי הטיפוח מהווה כ-30% מהיקפי הפעילות העסקית של המשביר החדש לצרכן.

לדברי שביט, "העוצמה, הידע, הגודל, הניסיון והמוניטין של חברת מריונו תגדיל את היקף הפעילות של הרשת בישראל, ותביא כבר בשנת 2005 להרחבת נתח הפעילות של הרשת בכ-20%-25%, ולרווחיות".

מריונו תרחיב את היקף הפעילות של המשביר בתחום הקוסמטיקה והבישום באמצעות כניסת מותגים חדשים, מותגים בלעדיים, פתיחת מרכזי ספא, טיפוח וטיפולי יופי כפי שנהוג בסניפי הרשת באירופה.

המו"מ בין הצדדים נמשך כחצי שנה, ובסופו נחתמה בסוף השבוע האחרון בפריז העסקה להקמת החברה המשותפת. בבעלות מריונו כ-1,350 סניפים בכל רחבי אירופה. פרידמן, שרכש את הרשת לפני כשמונה שנים, הפך אותה תוך תקופה קצרה מרשת קטנה ומפסידה לענק הקוסמטיקה והבישום הגדול ביותר באירופה, עם היקף מכירות של כ-1.2 מיליארד אירו בשנה.

פרידמן, שזאת השקעתו הראשונה בישראל, מתכוון להמשיך ולרכוש פעילויות נוספות בארץ, בעיקר בתי מרקחת ופרפומריות שיצטרפו לרשת מריונו ישראל.

אופן ההתקשרות של חברת מריונו בעולם מבוסס על שותפויות מקומיות, הסכמי זכיינות, ובחלק מן המדינות, כגון צרפת, שוויץ, איטליה ואוסטריה, החברה פועלת כגוף עצמאי ללא שותפים. לחברה אין הסכמי התקשרות בלעדיים, והמדיניות שלה הינה לספק את כל המותגים, עממיים ויוקרתיים כאחד, תחת קורת גג אחת.

ייחודה של החברה נעוץ בנוכחות רב מותגית לצד שיטת דיול ייחודית, בה הדיילות מאומנות למכור לכל לקוח את מה שמתאים לו ללא העדפה של מותג זה או אחר. להבדיל מהשיטה הקיימת בארץ, לפיה הספקים הם שממנים את הדיילות בסניפי הרשת.

רמי שביט בטוח, כי העיסקה עם מריונו מהווה שינוי פני הקמעונאות בישראל: "תחום הקוסמטיקה הינו הקטר שמוביל את חנויות הכלבו בעולם, ולמהלך יהיו השלכות עסקיות, שיווקיות וכלכליות להתפתחות הרשת ומיצובה התדמיתי", אמר.

הצפי הוא, שהעסקה תביא להגדלת הרווחיות של הרשת. תחזית הרווח התפעולי בשנה הראשונה להפעלת ההסכם של החברה המשותפת הינה כ-18 מיליון שקל.

התרומה למשביר עקב החיבור עם מריונו צפויה בכמה חזיתות, שבעיקרן היכולת להבטיח פריסה גבוהה של המותגים היוקרתיים, שאינה אפשרית היום. עד כה נמנעו לוריאל ואסתי לאודר, באמצעות נציגותיהם בארץ, לאפשר זמינות מלאה של מותגי היוקרה שלהם בכל 24 סניפי הרשת. עתה, מצפים במשביר כי תתאפשר הודות לשותפות עם מריונו זמינות מלאה של המותגים הסלקטיבים בכל 24 הסניפים, מה שיתרום לא רק במונחים תדמיתיים אלא גם במונחי הכנסות. בנוסף, יוחדרו לרשת עוד 50 מותגים שאינם משווקים בה כיום ואינם נמכרים בארץ כלל.