היועמ"ש מזוז אישר ההסכם שערכה הפרקליטות עם אלחנן טננבוים בדבר אי העמדתו לדין

גורמי המשפט והצבא סוברים כי טננבוים סיפק לחוקריו גירסה אמינה ומלאה ביחס למידע הצבאי שמסר לחוקרי החיזבאללה בעת שהוחזק על ידם

היועמ"ש, מני מזוז, אישר החלטת הפרקליטות כי אלחנן טננבוים לא יועמד לדין בהמשך להסכם שנחתם עימו לאחר חזרתו לישראל לאחר עיסקת חילופי השבויים עם החיזבאללה.

בפרקליטות קבעו כי נסיבות הגעתו לרשות החיזבאללה לא נבעה מניסיון לפגוע בביטחון המדינה. כמו כן, סברו גורמי המשפט והצבא כי טננבוים סיפק לחוקריו גירסה אמינה ומלאה ביחס למידע הצבאי שמסר לחוקרי החיזבאללה בעת שהוחזק על ידם.

עם זאת, צויין כי ההתרשמות מטננבוים במהלך חקירתו היתה של אדם מניפולטיבי, שלא מסר גירסת אמת מלאה בחקירותיו, הסתיר חלקים מהמידע, ואף מסר פרטים לא מדויקים, אם כי לא נמצאו ראיות לשקרים מהותיים בעניינים מרכזיים.

לפיכך, בנסיבות אלו, לאור העובדה כי בכל הנוגע לאמינות גרסותיו של טננבוים בתחומים הצבאיים והביטחוניים, הגיעו גורמי מערכת הבטחון למסקנה כי טננבוים עמד בתנאי ההסדר,ולכן החליט היועץ המשפטי לממשלה כי יש לקיים את ההסדר שנחתם עימו.

במידה שתתגלנה בעתיד ראיות נוספות בנושאים שההסכם עם טננבוים חל עליהם, אשר אינן ידועות כעת, וטננבוים לא מסר מיוזמתו את הפרטים הללו, תחודש החקירה נגדו, וניתן יהיה להעמידו לדין.