בית המשפט הוציא צו המקפיא את הליכי המכרז להקמת שני בתי קפה בטרמינל 3

לטענת המבקשות, הצעתן נפסלה עקב טעות טכנית של השמטת שם בערבות הבנקאית

לבקשת חברות אס.בי.אם שירותי מזון והאחים נטע הוציא בית המשפט המחוזי בת"א צו מניעה זמני במעמד צד אחד האוסר על רשות שדות התעופה מלבחור את הזוכה במכרז להקמת שני בתי קפה בקונקורסים שבטרמינל 3 - נתב"ג 2000 וכן צו האוסר על הרשות להשיב למבקשות את ההצעה שהגישו למכרז.

לטענת המבקשות, הן הגישו את הצעתן למכרז כ-24 שעות טרם המועד האחרון שנקבע להגשת ההצעות, כאשר חברת אס.בי.אם שירותי מזון המנהלת בית קפה בשם קפריס בקניון הנגב בב"ש היא החברה המובילה (51%) וחברת האחים נטע היא חברה משתתפת (49%).

להצעה צורפה ערבות בנקאית אשר עקב טעות טכנית נשמט ממנה שמה של האחים נטע ובשל כך נפסלה ההצעה על הסף בשל "פגם מהותי בכתב הערבות הבנקאי".

המבקשת טענו באמצעות עו"ד שלמה ארדינסט כי מדובר בטעות טכנית בלבד שנעשתה בתום לב ובחוסר תשומת לב, טעות אשר ניתנת לתיקון באופן מיידי ואשר אינה מצדיקה פסילתה מהשתתפות במכרז. לדבריהן, הרשות סירבה לאפשר להן לתקן את הטעות ואם אכן היה לרשות עניין בהשגת ההצעה הטובה ביותר במכרז, היה עליה לאפשר לה לתקן את הטעות המינורית בערבות, על מנת לבחון את ההצעות באופן מהותי ולא לפסול את ההצעות באופן טכני.

בתיק העיקרי מבקשות העותרות מבית המשפט לאפשר להן להגיש ערבות מתוקנת להצעתן במכרז ולאפשר את השתתפותן במכרז. השופטת מיכל רובינשטיין הוציאה צו מניעה זמני כמבוקש עד לדיון במעמד הצדדים, שיתקיים עם תום הפגרה. השופטת קבעה כי תגובת הרשות תוגש עד יום 1.9.04 עת"מ 2304/04.