חוק החופים לא חל על כרישי הנדל"ן של ת"א: ב"גוש הגדול" בעיר תתאפשר בנייה גם בסמוך לחוף הים

הגוש הגדול כולל את הקרקעות היקרות במדינה וממוקם מערבית לתוואי רחוב אבן גבירול, לרבות השטח בו ממוקם שדה דב

אתמול אישרה הכנסת בקריאה שנייה והשלישית את חוק שימור הסביבה החופית, המגדיר רצועה ברוחב 300 מטרים מקו המים כשטח שעליו יש להגן ולצמצמם את הפיתוח והבנייה.

מסתבר שהחוק אינו גורף כשמדובר בכרישי הנדל"ן של ת"א, וכך נקבע כי החוק לא יחול על השטח המערבי של הגוש הגדול בתל אביב, הכולל כ- 500 דונם , מערבית מתוואי רחוב אבן גבירול, לרבות השטח בו ממוקם שדה דוב.

הגוש הגדול כולל את הקרקעות היקרות ביותר במדינה הנמצאות בבעלות של אלפי בעלים אותם מייצגים מנהלי הגוש הגדול, עורכי הדין משה שוב, ד"ר יובל לוי, ברוך גרוס ואברהם נאמן, שמונו לתפקידם על ידי בית משפט השלום בתל אביב עוד בשנת 1980 והוסמכו לפעול להגנת ושמירת הזכויות של בעלי הקרקע .

עו"ד משה שוב שייצג את מנהלי הגוש הגדול בדיוני ועדת הפנים בכנסת מסביר כי האיזור המערבי של הגוש הגדול הוחרג מהחוק וזאת בשל הסכם שנחתם בין מנהלי הגוש הגדול ובין המדינה בשנת 1980 ובו נקבע כי המדינה תפעל לקידום אפשרויות הבנייה בחלק המערבי של הגוש הגדול וזאת בשל ההרשאה שניתנה למדינה ע"י בעלי הקרקעות לשימוש בשדה דוב ללא כל תמורה.

עו"ד שוב מסביר כי, משמעות ההחרגה היא שגם לאחר יישום החוק, על האיזור המערבי לא תהייה מגבלה על התכנון ועל בנייה בסמוך לחוף וכך לא תפגענה זכויותיהם של בעלי הקרקעות, וזאת בניגוד לאיזורים אחרים עליהם יחול החוק, שאמנם גם שם הבנייה במרחק שבין 100-300 מטרים אינה אסורה, אך בחוק נקבע כי תוקם ועדה לשמירת הסביבה החופית והיא תדון בכל תוכניות הבנייה בקרבת החוף ותהייה מוסמכת לדחות אותן.