ביהמ"ש אסר על אתו"ס להשכיר את היכל הספורט בחיפה לגורמים אחרים זולת הפסטיגל

הוציא צו מניעה זמני לבקשת סולן הפקות, הטוענת כי ניתנה לה האופציה לשכור את האולם לצורך הפסטיגל עד שנת 2010

בית משפט השלום בחיפה הוציא השבוע צו מניעה זמני האוסר על החברה לאמנות תרבות וספורט העירונית (אתו"ס) להשכיר את היכל הספורט ברוממה בחיפה במהלך חג החנוכה הקרוב, זולת למארגני הפסטיגל. זאת, עד למתן החלטה סופית בתביעה שהגישה לבית המשפט חברת סולן הפקות, שהיא מפיקת אירוע הפסטיגל, המתקיים מדי שנה בחנוכה בהיכל הספורט ברוממה במשך מספר ימים רצופים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יהודה טלמון, נגד אתו"ס, שהיא הבעלים של היכל הספורט, דורשת סולן לשמור עבורה את המועדים בחנוכה בהם התכוונה להציג את הפסטיגל.

התביעה הוגשה בשבוע שעבר. בעקבות כך, הגישה בשבוע שעבר חברת הכרטיסים לאן מת"א בקשה להצטרף כצד לתביעה, באמצעות עו"ד עופר שחל, בטענה שגם היא רוצה שישמרו עבורה את היכל הספורט עבור הופעות בחנוכה. מנכ"ל אתו"ס, דן צייזלר, אמר בתום דיון משפטי ראשוני שהתקיים בשבוע שעבר, כי הוא מקווה שמתגבשת פשרה בין הצדדים שתאפשר להם להתחלק בהיכל הספורט במהלך חג החנוכה. לדבריו, התחילו דיונים ראשונים בין הצדדים עם היציאה מבית המשפט ביום שלישי בשבוע שעבר.

בתביעה טוענת סולן הפקות, שבבעלות המפיק מיקי פלד, כי מאז שנת 81' היא שוכרת מדי שנה בחנוכה את היכל הספורט וניתנה לה בעבר האופציה לשכור את האולם לצורך הפסטיגל עד שנת 2010. סולן הפקות אמורה על פי החוזה בין הצדדים להודיע עד ה-1 באפריל כל שנה האם ברצונה לממש את האופציה, והשנה היא הודיעה זאת עקרונית, לטענתה, כבר בתחילת השנה.

סולן הפקות טענה עוד, כי הופתעה לגלות שהנהלת היכל הספורט ביקשה להשכיר את האולם גם לגופים אחרים ביומיים האחרונים של חופשת החג, והדבר עלול להסב לה נזק כלכלי חמור. היא טענה עוד, כי מנכ"ל ההיכל אף דרש ממנה להפקיד צ'ק על סך 100 אלף שקל.

יצוין, כי סולן הפקות עורכת את הפסטיגל מדי שנה במספר מוקדים ברחבי הארץ והמסורת היא, כי ברוב ימי החג המופעים מתקיימים בהיכל הספורט ברוממה.

סולן הפקות טוענת גם כנגד כך שהנהלת היכל הספורט ביקשה לדעת כבר כעת את לוח הזמנים למופעי הפסטיגל ומדובר לדבריה בשלב מוקדם מדי. לטענתה, גם עם אולמות אחרים בארץ טרם סוכמו התאריכים המדויקים, שכן לוח הזמנים לגבי המופעים בהיכל ביד אליהו, שהוא המוקד השני של הפסטיגל יכול להתגבש סופית רק באוקטובר, לאחר שנקבע לוח משחקי הכדורסל בהיכל.

עוד קבע בית המשפט השבוע, כי בשלב זה מוקדם להכריע בבקשה של לאן להצטרף כמשיבה נוספת בתיק העיקרי. אתו"ס חויבה להגיש תצהיר תשובה עד ל-22 בחודש, ואילו לאן ראשית להגיש בקשה נוספת לצרפה לתיק העיקרי, וזאת לאחר הגשת תשובת אתו"ס.
השופט ציין בהחלטתו, כי הצדדים לא חולקים על כך שקיים חוזה בין אתו"ס לסולן הפקות, לפיו למארגני הפסטיגל אופציה לשכירת היכל הספורט בחנוכה מדי שנה עד 2010. השופט מציין, כי השנה היתה חריגה מנוהל זה משום שנכון ליוני טרם נתנה סולן הודעה בכתב על כוונתה לממש את האופציה לקיום הפסטיגל לכל ימי החנוכה.

לדברי השופט, השאלה היחידה שנותרה לדיון היא האם סולן הפקות הגישה לאתו"ס לוח זמנים ובו ניצול כל ימי החנוכה עבור הפסטיגל או לאו.

נציג חברת אתו"ס טען בבית המשפט, כי אם הפסטיגל לא יימשך בכל חג החנוכה, הרי שמישהו אחר יכול לשכור את האולם ליתרת הימים, משום שמדובר באולם ציבורי. הוא ציין גם, כי מתקיים מו"מ עם חברת לאן לגבי יתר הימים, אך עדיין אין חוזה בין הצדדים.