תביעה בסך 50 מיליון שקל נגד המינהל והסוכנות

החברה הקבלנית מצפה בית-שמש טוענת כי מחדלי המינהל והסוכנות סיכלו כל אפשרות לשווק דירות בפרויקט מגורים מתוכנן במושב זנוח

החברה הקבלנית מצפה בית-שמש מר"ג הפועלת כיזם כפרויקטים לבנייה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה (לצורכי אגרה) בסך 50 מיליון שקל נגד מינהל מקרקעי ישראל והסוכנות היהודית.

לטענתה, היא רכשה ממושב זנוח המצוי באזור רמת בית-שמש את זכויותיו להקמת שכונת מגורים בשם נווה מרגלית על שם רעייתו המנוחה של הרב עובדיה יוסף, שנתן הסכמתו וברכתו לקרוא לשכונה על שם רעייתו הרבנית מרגלית ז"ל. אולם, עקב מחדלי המינהל והסוכנות והסחבת האין סופית שלהם בהמצאת חוזי הפיתוח נוצרו אצל הרב עובדיה יוסף כמו גם בקרב קהל חסידיו תחושות כעס ואכזבה כלפיה באופן שסיכל אל אפשרות לשווק לקהל זה דירות בפרויקט. התובעת מעמידה נזקיה בגין הפגיעה בשמה הטוב ואובדן המכירות לקהל חסידיו של הרב עובדיה יוסף על 5 מיליון שקל.

לטענתה, היא נדרשה לשלם למינהל דמי היתר מהוונים ביתר בגין יחידות הדיור בסכום של כ-7.4 מיליון שקל (נכון לספטמבר 97`) והסוכנות לטענתה התנתה את הסכמתה לדרישת המינהל מהתובעת להצטייד באישור הסוכנות כתנאי לקבלת חוזה הפיתוח, בתנאים פסולים ואף דרשה תשלום במזומן בסכום השווה ל-4% משווי הפרויקט.

התובעת מציינת כי נאלצה להיעתר לדרישת הסוכנות לשלם לה כ נגד הסכמתה לחוזה הפיתוח למעלה מ-4 מיליון שקל והעיכוב הממושך לאורך למעלה משנה בקבלת חוזה הפיתוח הסבה לתובעת נזקים כבדים והתוצאה היתה שפרויקט הבנייה שלה עוכב במשך למעלה מ-3 שנים אך ורק בשל מחדליהם ורשלנותם של הנתבעים ולאחר ששילמה לכל הגורמים הנדרשים כ-98 מיליון שקל.

התובעת מאשימה את המינהל בניהול מו"מ שלא בתום לב ושלא בדרך מקובלת ובהפרת התחייבויות ואת הסוכנות מאשימה התובעת בהפעלת לחץ כדי שהתובעת תשלם לה כספים שלא הגיעו לה ובעושק התובעת.

לדברי התובעת באמצעות עו"ד נבות תל-צור, נזקיה מסתכמים בכ-10 מיליון שקל אך משיקולי אגרה החליטה להעמיד את התביעה על 50 מיליון שקל.

טרם הוגש כתב הגנה ת.א. 2124/04.