בנק הפועלים: המנהל והבעלים של חברות ג.צ. צומן וא.צ. הפצה נמלט מהארץ

ביהמ"ש מינה כונס נכסים זמני לחברת א.צ. הפצה, שחובה לבנק מסתכם בכ-5 מיליון שקל

לבקשת בנק הפועלים מינה בית המשפט המחוזי בת"א במעמד צד אחד את עו"ד גיל הירשמן לתפקיד כונס נכסים זמני לחברת א.צ. הפצה שפלה דרום בעלי כנף עוף טוב מקריית מלאכי חברה אחות של ג.צ. צומן.

המשיבה היתה המשווקת והמפיצה של מוצריה בשר שייצרה ג.צ. צומן כאשר משרדי שתי החברות נמצאות בסמוך למפעל הייצור בקריית מלאכי. כזכור ניתן צו תפיסה על נכסיה של ג.צ. צומן במסגרת בקשת בנק לאומי לכינוס נכסיה של חברת ג.צ. צומן.

בפניית בנק הפועלים לביהמ"ש למינוי כונס נכסים זמני למשיבה נאמר כי למיטב ידיעתו שלה בנק המנהל והבעלים של המשיבה (50%) ושל חברת ג.צ. צומן (50%) גד זכריה צומן עזב את הארץ לאחרונה בהותירו חובות בהיקף נרחב לנושים שונים.

לדברי הבנק קיים חשש כבד ביותר כי בלא מינוי כונס נכסים זמני לאלתר לא יהיו עוד נכסים עליהם ניתן יהיה לשים יד והבנק יהיה בפני שוקת שבורה בבואו להיפרע מחובה של המשיבה כלפיו המסתכם בכ-5 מיליון שקל.

בבקשה נטען עוד ע"י הבנק כי המשיבה הפקידה שיקים מעותדים בסכומים נכבדים לשם קבלת אשראי אשר לא ייפרעו בפועל נוכח העובדה כי אחד מהשיקים נמשך לפקודתה של המשיבה ע"י חברה בשם ח. אלקטרוניקה נגדה ניתן צו פירוק עוד בינואר 2003.

לדברי הבנק לאור צו התפיסה שניתן לטובת בנק לאומי ולאור בריחתו של מנהל המשיבה ומבעליה לחו"ל נראה כי אין באפשרות החברה להמשיך לנהל את עסקיה. (תיק פש"ר 1859/04).