בתו של מנכ"ל חברת החשמל יעקב רזון קיבלה תפקיד בכיר ביחידת הדוברות - ללא מכרז

החברה: "מיכל רזון היא עובדת ותיקה ביחידה וקודמה בתוך היחידה. היא מצטיינת בעבודתה"

גורמים בחברת החשמל הפיצו בימים האחרונים מכתבים בקרב כל כלי התקשורת, במסגרתם הם טוענים, כי בתו של מנכ"ל החברה, יעקב רזון, קודמה באחרונה וקיבלה קביעות לפני כשנה, בניגוד למקובל. בחברת החשמל מכחישים טענות אלו וטוענים, כי הקידום שלה היה על פי אמות מידה מקצועיות ובהתאם לנהלים.

בתו של רזון החלה לעבוד בחברה לפני שש שנים. מתחילת דרכה בחברה היא מועסקת ביחידת הדוברות של החברה. כדובר החברה מכהן דדי גולן, הכפוף ישירות לאביה של מיכל.

לפני שנה קיבלה רזון קביעות. קבלת קביעות בשנים האחרונות בחברה נחשבת ליוצאת דופן בשל החלטה עקרונית שלא לקבל כמעט עובדים קבועים, ובשל כך מועסקים בחברה אלפי עובדים זמניים. אשתקד קיבלו קביעות מלבד רזון עוד 80 עובדים בלבד.

בחברת החשמל מציינים, כי רזון ממלאת באופן יוצא דופן את תפקידיה בשנים האחרונות, והיא בוגרת החוגים למדעי רוח באוניברסיטה ולימודי תעודה בתקשורת.

עד לפני חודשיים היתה כפופה רזון לקצינת העיתונות של החברה, יעל נאמן, ועסקה בתקשורת פנים ארגונים, כאשר נאמן אחראית על תחום זה בתוך יחידת הדוברות.

לפני חודשיים הוחלט לקדם את מיכל רזון לאחראית על תחום התקשורת הפנים ארגונית, כדי להקל על העומס של נאמן. בחברה מדגישים, כי אין צורך במכרז לתפקיד כזה משום שמדובר בקידום בתוך היחידה.

כזכור, מבקר המדינה מתח לפני חצי שנה ביקורת קשה על קבלת עובדים חדשים לחברת החשמל בהתאם לקירבתם המשפחתית לעובדים אחרים בחברה.

בעקבות כך, הודיע מנכ"ל החברה, יעקב רזון, כי החברה משתדלת להפיק לקחים מהביקורת, והקימה ועדה שתטפל בליקויים. רזון אמר, כי היתה מסורת בחברת החשמל, לפיה לבן או לבת של עובד החברה יש יתרון בקבלתו לחברה.

דובר חברת החשמל מסר בתגובה: "רזון עובדת בחברה למעלה מחמש שנים.

"את הקביעות היא קיבלה אחרי ארבע שנות עבודה. זאת, יחד עם עובדים נוספים ביחידת הדובר ואך ורק בזכות עבודתה המצטיינת. היא עובדת בתחום התקשורת הפנים ארגונית מזה חמש שנים, ובין היתר עסקה גם בריכוז המערכת של העיתון הפנימי של החברה, בכתיבת כתבות וראיונות, בעריכה ובהורדה לדפוס. אין צורך במכרז לתפקיד".