יוסי בכר: הבעיות של ישראל דורשות גם מיקוד בנושאים הכלכליים-חברתיים ולא רק מיקוד בנושא הביטחוני

עוד אמר מנכ"ל האוצר: אינני ממעיט בחשיבותו של המגזר הציבורי אבל הוא צריך לעבוד בצורה יעילה יותר

"האוצר מיישם מדיניות נכונה על מנת לטפל גם בבעיות החברתיות", כך אמר מנכ"ל משרד האוצר יוסי בכר בכנס מדיניות חברתית וכלכלית שקיים הבוקר מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל בבית הנשיא בירושלים. לדברי בכר, טיפול נכון בתעסוקה, ברווחה ובחינוך יביא לצמצום הפערים. "הבעיות של ישראל דורשות גם מיקוד בנושאים הכלכליים-חברתיים ולא רק מיקוד בנושא הביטחוני. היעד שלנו הוא לא רק צמצום המגיזר הציבורי אלא גם ליצור צמיחה במצב של עבודה יעילה כדי ליצור יותר מקורות ולחלקם באופן נכון".

עוד לדברי בכר, מאז תחילת 2003 ישראל אימצה מדיניות כלכלית המושתת על כלכלת שוק. עוד אמר, כי קיימת תפיסה מוטעית לגבי מדיניות זו שהיא כביכול אנטי חברתית, "לטעמי היא מאוד חברתית. אנחנו מאמינים שהמדיניות הזו מאוד ברורה ומשדרת אמינות שהיא מדיניות שיוצרת אמון בשוק, מעודדת צמיחה, ברת קיימא שבאה לקראת הסקטור העיסקי היצרני".

בהתייחסו לסקטור הציבורי אמר בכר, כי התחושה היא שהסקטור הנ"ל גדול ממה שהוא צריך להיות. "אינני ממעיט בחשיבותו של המגזר הציבורי אבל הוא צריך לעבוד בצורה יעילה יותר" עוד אמר בכר, כי יש להגדיל את התעוסקה שכן היא יעד שמקטין את הפערים החברתיים ואת האי שיוויון.

לדבריו, ברבעון האחרון התווספו כ-90 אלף מקומות עבודה בסקטור העיסקי לעומת הרבעון הקודם אשתקד.

בהתייחסו לנושא החינוך אמר בכר, כי באוצר סבורים שיש לעשות את החינוך בדרך אחרת. "אין ספק שישראל משקיעה משאבים רבים חינוך והשאלה היא מה עושים עם המשאבים הללו", אמר. עוד לדבריו האוצר מיישים מדיניות שמביאה לתוצאות "העסק עובד ואנחנו הולכים בכיון הנכון, כיוון של צמצום הסקטור הציבורי וכיוון של צמיחה.

בהתייחסו לקיצבאות תשלומי העברה אמר כי הם מהווים הקצאה לא נאותה של המקורות וציין כי "אני לא נגד החלשים אבל יש לאתר את אלה שאכן צריכים את הסיוע.