אוסקון הטורקית תובעת 4 מיליון שקל מהמיזם המשותף של א.ב.ב. סוסה, א. אהרונסון וברן

טוענת בתביעה שכנגד, כי שותפות של החברות הפרה שלא כדין חוזה עימה

החברה הטורקית אוסקון הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב תביעה שכנגד בסך 4 מיליון שקל, נגד א. אהרונסון, קבוצת ברן והחברה הזרה א.ב.ב סוסה, אשר שותפות במיזם המשותף א.ב.ב. סוסה א. אהרונסון וקבוצת ברן.

לטענת התובעת, ביוני 2001 חתמה השותפות על חוזה עם חיל ההנדסה של צבא ארה"ב - איזור אירופה. בחוזה זה הזמין הצבא האמריקני תכנון ובנייה של כ-80 מבנים גדולים, בשטח כולל של 120 אלף מ"ר, הבנויים מקונסטרוקציות מתכת מבניות, בבסיס נחשונים ליד היישוב אלעד.

אוסקון טוענת, כי השותפות הזמינה אצלה את עבודות תכנון הפרויקט וייצור החלקים, שנועדו להרכבת הקונסטרוקציות. לדבריה, החוזה בין הצדדים נכנס לתוקפו ביוני 2002. ואולם, השותפות התובעת ביטלה עם החוזה עמה שלא כדין, בנימוק כי היא סירבה להתחיל בייצור ההמוני.

וזאת, לטענת אוסקון, שעה שלא ניתן עדיין אישור סופי בכתב לשלב הפיילוט כדרישת החוזה, שעה שלא היה לוח זמנים מוסכם, שעה שלא ניתן אישור סופי ובלתי מותנה להתחיל בשלב הייצור ההמוני ובשעה שכלל לא נמסרו בידיה תוכניות סופיות, חתומות ומאושרות כנדרש.

עוד טוענת אוסקון, כי השותפות התרשלה, בין היתר, בניהול הפרויקט ובכך שהשתהתה בקבלת אישורי הצבא האמריקני, ובאי-מסירת תוכניות חתומות ומאושרות, דבר שגרם לעיכובים בביצוע הפרויקט, עליהם לכאורה השתיתה השותפות את הודעת הביטול שניתנה על ידה.

אוסקון מבקשת מבית המשפט, באמצעות עוה"ד יואב לוי ואסף שפירא, להצהיר כי השותפות הפרה את החוזה עימה, בכך שביטלה אותו שלא כדין ולשלם לה סך של כ-4 מיליון שקל.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 2098/03)