רשם העמותות פתח חקירה כנגד עמותת "לתת מכל הלב" בחשד להעברת כספי תרומות לידיים פרטיות

חשדות נוספים: חברים בוועד המנהל של העמותה משמשים גם כחברי ועדת ביקורת בניגוד לחוק, וחברי ועד מקבלים שכר בניגוד לחוק

רשם העמותות, עו"ד ירון קידר, החליט על פתיחת חקירה כנגד עמותת "לתת מכל הלב", בחשד לשימוש בכספי תרומות שלא למטרות העמותה, והעברתם לידיים פרטיות.

בהחלטתו על מינוי חוקרת לעמותה, מציין קידר, כי העמותה נרשמה באפריל 2002 בשם "מתן - עזרה לנזקקים ולמשפחות במצוקה", ומטרותיה הרשומות הן מתן עזרה, סיעוד, שיקום לנזקקים ולמשפחות במצוקה.

לדבריו, לאחר רישום העמותה התקבלו תלונות, על-פיהן, בין היתר, שם העמותה דומה לשמה של עמותה אחרת, באופן הגורם להטעיית תורמים. בעקבות כך נדרשה העמותה לשנות את שמה, ואכן במארס 2003 שינתה את שמה ל"לתת מכל הלב".

כמו כן, מתלונות נוספות שהתקבלו כנגד העמותה, וכן מבדיקה שנערכה על-ידי רשם העמותות, עולים חשדות, כי העמותה משתמשת בכספי תרומות שלא למטרות העמותה ועושה שימוש מטעה בשם "לתת", המזוהה עם שמה של עמותה אחרת - "ארגון לתת - סיוע הומניטרי ישראלי" לגיוס תרומות.

כן עולה חשד, כי העמותה מטעה תורמים ומדווחת על פעילות שאינה מבוצעת על-ידה, וכן שכספי התורמים מועברים לידיים פרטיות. כמו כן, על-פי הבדיקה עולה חשד, כי חברים בוועד המנהל של העמותה משמשים גם כחברי ועדת ביקורת בניגוד לחוק, וכי חברי ועד מקבלים שכר בניגוד לחוק.

החוקרת שמונתה תבדוק איזה שימוש נעשה בכספי העמותה, את החשש להטעיית תורמים וכן את החשש לפעילות בלתי תקינה של חברי ועד העמותה.