ההסתדרות: רשות הנמלים תפרה מכרז למנהלי עבודה בנמל אשדוד במסווה של קורס

"ועדת המכרזים הכשירה מועמדים שלא עמדו בדרישות הסף על חשבון מועמדים שעמדו בדרישות"

הסתדרות העובדים הכללית עתרה אתמול (א`) לבית הדין לעבודה בבאר שבע, בבקשה דחופה להוציא צו מניעה שיאסור על רשות הנמלים לפתוח קורס מנהלי עבודה בנמל אשדוד ולאסור עליה לעשות כל פעולה הקשורה במכרז.

ההסתדרות טוענת, באמצעות עו"ד יעקב חג`ג`, כי במכרז שפורסם בנובמבר 2003, לאיוש 30 משרות מנהלי עבודה במחלקת התפעול מכולות בנמל אשדוד, נפלו פגמים חמורים הנגועים בחוסר תום לב קיצוני. לטענתה, הפגמים מעידים, כי מדובר במכרז תפור שנעשה תוך התעלמות מהסכמים קיבוציים.

ההסתדרות טוענת, כי ועדת המכרזים הכשירה מועמדים לתפקיד למרות שאינם עומדים כלל בדרישות הסף, על חשבון מועמדים אשר עמדו בדרישות.

לטענת ההסתדרות, קורס מנהלי עבודה בנמל נחשב לקורס יוקרתי גם מבחינת מעמדו של העובד וגם בשל השכר בתפקיד. לדבריה, בנמל נערכו עד כה רק שני קורסים: אחד לפני 34 שנים והשני לפני 10 שנים.

ההסתדרות טוענת, כי ועדת המכרזים לא הקפידה על מילוי תנאי המכרז ופגעה בעיקרון השוויון והתחרות ההוגנת. עוד נטען, כי בכל הליכי המיון המוקדם בלט היעדר השקיפות.

לטענתה, שיקולים זרים הם אלה שהנחו את ועדת המכרזים אחרת אין הסבר מניח את הדעת מדוע נשלל מנציג הוועד מלקחת חלק פעיל בוועדת המכרזים.

ההסתדרות עוד טוענת, כי מהפרוטוקולים של ועדת המכרזים עולה כי אופן ניהולו של המכרז נעשה בשטחיות. לטענתה, מתעורר חשש שמא רשימת הזוכים הסופית אינה אלא רשימה שהיתה מונחת בכיסה של ועדת המכרזים ו/או הנהלת הנמל עוד טרם פרסום המכרז. (ס.ק 1062/04).