אלקטרה נדל"ן תרכוש בנין נוסף במונטריאול תמורת 40.5 מיליון שקל

הנפקת החברה נדחתה למועד לא ידוע 77% מהרכישה ממונת בהלוואה בנקאית התשואה נטו על הנכס מסתכמת בכ-10.6% ורמת התפוסה בו עומדת על כ-90%

חברת אלקטרה ממשיכה לפתח את עסקי הנדל"ן שלה, באמצעות חברת הבת אלקטרה נדל"ן. הפעם רוכשת החברה מבנה נוסף בקנדה, תמורת 11.75 מיליון דולר קנדי, שהם 40.5 מיליון שקל. הבניין הנרכש מניב דמי שכירות שנתיים ברוטו בהיקף של 2.5 מיליון דולר קנדי, שהם כ-8.6 מיליון שקל. לאחר ניכוי הוצאות הניהול והתחזוקה, עומדים דמי השכירות נטו על 1.25 מיליון דולר קנדי שהם כ-4.3 מיליון שקל, תשואה נטו של 10.6%.

אחת הסיבות שבגינה חברות ישראליות (אפריקה ישראל, מבני תעשייה, אלקטרה, אלוני חץ ועוד) מבצעות עסקאות כאלה דווקא בקנדה, היא רמת המינוף הגבוהה שבה ניתן לבצע עסקאות כאלה. במקרה הנוכחי מימן מוסד פיננסי בקנדה לחברה הלוואה בהיקף של 9 מיליון דולר קנדי - מימון של הון זר בהיקף של 77% מהסך הכולל של העסקה, בריבית קבועה בהיקף של 5.8% לתקופה של 5 שנים. תמורת האשראי, שיעבדה החברה את הנכס ושכר הדירה שנובע ממנו, כך שבפועל מתמצה הסיכון של אלקטרה נדל"ן בסכום של 2.75 מיליון דולר בלבד.

הבניין שנרכש מתפרש על פני 60 אלף מ"ר והוא מושכר לדיירים שונים ולתקופות שונות. "זו לא עסקה שבה השכירויות מובטחות לתקופה של 20 שנה, חלק מהחוזים יפקעו בשנים הקרובות, אך מצד שני התשואה שאנחנו משיגים על הנכס והמרווח שלה על פני הריבית הבנקאית הוא גבוה ואנחנו מאמינים ביכולות שלנו לאכלס את הדירות שיתפנו, אם בכלל", אומר היום שלמה שרף, מנכ"ל אלקטרה.

"כיום עומדת התפוסה בבניין על כ-90% ולהערכתי נוכל להגדיל תפוסה זו. בנוסף, דמי השכירות שמשולמים בבניין פר מטר מרובע נמוכים יחסית ופקיעת חוזים תוכל לאפשר לנו לשדרג את דמי השכירות הנגבים". לגבי ההנפקה שתוכננה על ידי אלקטרה נדל"ן ציין שרף היום שההנפקה נדחית בשלב זה ועדיין לא נקבע מועד חדש לביצועה.

הרכישה הנוכחית שביצעה אלקטרה, מצטרפת לשישה בניינים נוספים שמניבים לחברה דמי שכירות שנתיים ברוטו בהיקף של כ-20 מיליון דולר קנדי. לאחר ניכוי דמי השכירות והוצאות התפעול, מניבים הנכסים דמי שכירות נטו של 10.3 מיליון דולר קנדי. בחודש ינואר 2004 השלימה החברה רכישת 70% מזכויות הבעלות על נכס מניב בקנדה. מחיר הרכישה של הנכס במלואו, כולל הוצאות נלוות, עמד על 44.7 מיליון דולר קנדי ודמי השכירות המתקבלים ממנו ברוטו עומדים על 6.4 מיליון דולר קנדי ודמי השכירות נטו עומדים על 2.2 מיליון דולר קנדי, אשר משקפים תשואה של כ-5% על הנכס. תשואה זו נמוכה משמעותית לעומת התשואה שהשיגה החברה בהסכם עליו הודיעה היום, אך היא אינה צפויה להיוותר ברמה זו לאורך זמן, בשל עזיבת שוכר מרכזי בבניין, שדמי השכירות ששילם היו נמוכים משמעותית ביחס למחירי השוק.

אלקטרה הבורסאית, שכוללת גם את תחום המערכות האלקטרומכניות, סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי של 22.6 מיליון שקל, גידול של 34.5% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי של החברה במחצית הראשונה של השנה עמד על 39.3 מיליון שקל, גידול של 24% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. מחזור ההכנסות של החברה עמד ברבעון השני על 508.3 מיליון שקל, צמיחה של 17.3% לעומת הרבעון המקביל ואילו ההכנסות החצי שנתיות, שהסתכמו בכ-970 מיליון שקל, צמחו בכ-16%. אלקטרה היא יצרנית מזומנים ופעילותה השוטפת יצרה במחצית הראשונה של השנה 42 מיליון שקל, לעומת 23.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.