תביעה בגובה כ-1.1 מיליון שקל כנגד קשת קונגרסים

חברת אלמוג טוענת כי הנתבעת הפרה חוזה מחייב שכרתה עימה לביצוע עבודות קבלניות להקמת פרוייקט במתחם איירפורט סיטי בנתב"ג

אלמוג כ.ד.א.י, העוסקת בייזום פרוייקטים במקרקעין ובביצוע עבודות בנייה קבלניות, הגישה לבית משפט השלום בת"א תביעה בגובה כ-1.1 מיליון שקל כנגד קשת קונגרסים.

אלמוג טוענת, באמצעות עו"ד רפי שחם, ממשרד בן שחר-לקנר, כי קשת פועלת להקמת פרוייקט מרכז אירועים וקונגרסים, הממוקם במתחם איירפורט סיטי באיזור נמל התעופה בן-גוריון.

לצורך הקמת הפרוייקט, פירסמה החברה במהלך ינואר 2004 מכרז פרטי, בו הזמינה מספר קבלנים להציע הצעות לביצוע עבודות השלד של מבנה המרכז. מאחר ולא עלה בידי החברה להגיע להסכמות עם קבלן כלשהו, היא פנתה לאלמוג, בבקשה כי תציע הצעה לביצוע העבודות במסגרת המיכרז. קשת העבירה אליה את מסמכי המיכרז, כדי שהיא תוכל להציע הצעתה.

אלמוג טוענת, כי התנהל בינה לבין קשת מו"מ, במהלכו הגיעו להסכמות, לפיהן תבצע אלמוג את העבודות נשוא המיכרז, תמורת 6.4 מיליון שקל. בהמשך לכך העבירה אלמוג כתב כמויות מעודכן, וקשת מסרה לה נוסח חוזה לביצוע העובדות לחתימתה.

במסגרת מספר פגישות הוסכם על תיקונים לחוזה. בד בבד ובהתאם לסיכומים, החלה אלמוג להתארגן לביצוע העבודות בתיאום מלא עם נציגיה המוסמכים של קשת.

אלמוג טוענת, כי לאחר שההסכמות בינה לבין קשת קרמו עור וגידים וההסכם יצא לדרך, כך שהחלה בו מעשית העבודה, וקשת אף העבירה לה תוכנית לביצוע וכתב כמויות עדכני, היא גילתה לתדהמתה, כי קשת מנהלת מו"מ לביצוע העבודות נשוא המכרז, עם חברה קבלנית אחרת. ואכן, כעבור מספר ימים, ולאחר שמנהל הפרוייקט הודיע לה כי מדובר במידע כוזב ושמועות מופרכות, התקבלה הודעת קשת לפיה ביצוע העבודות נמסר לחברת מבט תמורת 6 מיליון שקל.

אלמוג טוענת, כי הודעת קשת בדבר כריתת חוזה עם חברה קבלנית אחרת, היוותה הפרה יסודית של חוזה מחייב ותקף שנכרת עימה. הפרה זו נעשתה בחוסר תום לב ומאחורי גבה. בעקבות זאת, נגרם לה הפסד של כל הרווחים שהיתה צפוייה להרוויח מביצוע העבודות נשוא החוזה. התנהגות זו, לטענתה, עולה כדי עוולה של תרמית או יצירת מצג שווא, או כדי הטעייתה.

טרם הוגש כתב הגנה. (א 62966/04).