תבוסה לרה"מ אריאל שרון: הודעתו המדינית נדחתה ברוב של 53 מתנגדים מול 44 תומכים בלבד

לעומת זאת, הצעת האי אמון בממשלה של סיעת העבודה בשל המצב המדיני-כלכלי-חברתי, נדחתה ברוב של 60 מתנגדים מול 52 תומכים

ראש הממשלה אריאל שרון נחל הלילה בכנסת תבוסה ראשונה כאשר הודעתו המדינית בפתיחת מושב החורף נדחתה ברוב של 53 מתנגדים מול 44 תומכים בלבד, וקומץ נמנעים.

לעומת זאת, הצעת האי אמון בממשלה של סיעת העבודה בשל המצב המדיני - כלכלי - חברתי, נדחתה ברוב של 60 מתנגדים מול 52 תומכים.

מפלתו של רה"מ תחייב אותו לעיין מחדש במבנה הקואליציה ולא מן הנמנע כי עוד השבוע ייערכו התייעצויות ושיחות לצירוף מפלגות נוספות לקואליציה. ההערכות הן כי יחודשו המגעים עם מפלגת העבודה וייתכן גם עם החרדים, אך לא לחברות מלאה בקואליציה.

החשש מפני אובדן הרוב להודעת רה"מ, גרם לדחיית ההצבעה ובמקביל נערכו ניסיונות למנוע אותה, או להאפיל עליה בהצעות אחרות של סיעות הכנסת - דבר שלא צלח.

מערכת ההצבעה הממוחשבת קרסה בראשית ההצבעות - דבר שגרם לחברי הכנסת להצביע בהנפת ידיים.

רה"מ שרון נמנע מתגובה על תוצאות הצבע והוא עזב את הכנסת בפנים חתומות דרך יציאה צדדית.

המורדים נגד שרון

הרוב נגד רה"מ התגבש מחבורת ה"מורדים" בסיעת הליכוד בראשות השר עוזי לנדאו וסגן השר מיכאל רצון, כן מחברי סיעת המפד"ל וסיעת העבודה בצירוף סיעות האופזיציה. יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, נמנע בהצבעה.

יו"ר המפד"ל, אפי איתם, אמר הערב כי משמעות החלטה כי לרה"מ אין רוב בכנסת לביצוע תוכנית ההתנתקות, ועליו לרדת ממנה.

יו"ר סיעת הליכוד בקואליציה, גדעון סער, אמר כי הרוב היה צפוי לכל המוקדם בהצבעה על הצעת חוק הפיצויים שאמורה לעלות בכנסת בעוד שבועיים ולהפגנת הפיצול לא היה מקום היום, ולפיכך הדבר מצער. "אם לא נמצא דרך לאחדות בימים הקרובים, עלול הדבר להביא לתוצאות לא טובות", ציין סער.

בקואליציה ובאופוזיציה נשמעו הערכות שאם רה"מ לא יצליח לייצב את הקואליציה, ייפתחו הליכים להקדמת הבחירות.

סיעת שינוי הודיעה בתגובה על תוצאות ההצבעה: "הליכוד והעבודה התחרו ביניהם על תואר ההתנהלות הטיפשית בהצבעה הערב. לאור תוצאות ההצבעה על ראש המשלה לפעול בדחיפות להקמת ממשלת אחדות".

חה"כ שאול יהלום (מפד"ל) אמר בתגובה כי: "אני קורא לאריק (שרון) לחזור בו מתוכנית ההתנתקות השטותית מאחר ויש לך קואליציה נהדרת לכל נושא מלבדה. בטל את תוכניתך והמפד"ל תמשיך להיות לצידך".