נדחתה בקשתו של ראובן גרוס להתיר לו לנסוע לחו"ל לרגל עסקיו

השופט אמר כי נסיעתו של גרוס עשויה לגרום לשיבוש וסירבול החקירה, וכי גרוס יכול להיפגש עם שותפיו מצרפת באמצעות וידאו קונפרנס

בימ"ש השלום בת"א דחה היום (ד`) את בקשתו של ראובן גרוס להתיר לו לצאת לחו"ל לצורך עסקיו.

לפני כשבועיים ובהסכמת המשטרה, החליט ביהמ"ש לאפשר לגרוס לצאת ליוון בגין עסקיו. בא כוחו של גרוס, עו"ד פרופ` דוד ליבאי, טען כי זכותו של מרשו, כמי שעדיין לא הוגש נגדו כתב אישום, להמשיך ולנהל את עסקיו. לדבריו, מרשו רכש יחד עם שותפים צרפתיים חניון בבלגיה ונתן עליו מפרעה של מיליון אירו, והשותפים לפרויקט אמורים להתכנס ביום ב` בשבוע הבא בפאריז כדי לדון במצב שנוצר כתוצאה מעיכוב הפרויקט.

לדברי ליבאי, גרוס הקים יחד עם שותפיו מצרפת חניונים בישראל, והשותפות ביניהם אמורה להניב רווח של מיליון דולר יחד עם הפרויקט בבלגיה. לדברי ליבאי, עדיין לא הוגש כתב אישום נגד מרשו, הפרקליטות טרם החליטה במה להאשימו, ובמשך חודשיים הוא לא זומן לחקירה. לכן, אין כל מניעה לאפשר לו לנסוע לחו"ל לשם עסקיו.

נציג המשטרה, פקד חיים ארביב, התנגד לבקשה, והצהיר כי לא יאוחר מחודש ימים תישקל עמדתה של המשטרה שנית, וייתכן שתשתנה.

השופט חלון אפרתי ציין כי מדובר בבקשה ליציאה לחו"ל לצורך ניהול וסגירה של עסקים גדולים אותם מנהל גרוס בחו"ל, לרבות יזמות כלכליות חדשות שתחילתן עוד לפני מעצרו. השופט ציין, כי מעיון ובחינה של חומר החקירה נכון לשלב זה, נסיעתו של גרוס לחו"ל עשויה לגרום לשיבוש או סירבול החקירה. לדברי השופט, נראה כי מבחינת תקשורת עיסקית וטכנולוגית ניתן להיפגש באמצעות וידאו קונפרנס, ולאפשר את היציאה המבוקשת לגרוס במועד מאוחר יותר. אשר על כן הבקשה בשלב זה נדחית. (מעצרים 17438/04).