בריטיש גז ממנה מנכ"ל חדש לחברה בישראל; יהיה אחראי גם על שטחי הרשות הפלשתינית

אריק לודטקה, שיחליף את המנכ"ל ג'ון פילד, כיהן עד לאחרונה כמנהל השיווק בבריטיש גז בהודו

חברת בריטיש גז, מחברות הגז הגדולות בעולם, הודיעה היום (ב'), כי היא ממנה את אריק לודטקה למנכ"ל החדש של חברת בריטיש גז ישראל.

מתוקף תפקידו יהיה לודטקה אחראי גם על שטחי הרשות הפלשתינית, שם מצאה בריטיש גז תגליות גז טבעי גדולות לפני מספר שנים. לודטקה כיהן עד לאחרונה כמנהל האסטרטגיה והשיווק בבריטיש גז בהודו.

סגן נשיא בריטיש גז לענייני המזרח התיכון, טים פורבס, אמר בהתייחסו למינוי, כי הניסיון של לודטקה ומומחיותו בתחום תחנות הכוח וסחר במוצרי אנרגיה, תסייע להרחיב את עסקי בריטיש גז בארץ.

לודטקה יחליף את מנכ"ל בריטיש גז ישראל ב-3 השנים האחרונות, ג'ון פילד. לדברי פורבס, פילד תרם לפיתוח עסקיה של בריטיש גז בארץ מאז הקמתה. לודטקה ייכנס לתפקידו בתחילת נובמבר, ופילד יעסוק בפיתוח מסחרי במטה החברה בבריטניה.

מלבד תגליות הגז בשווי מיליארדי דולר, שגילתה מול חופי עזה, בריטיש גז גם ביצעה מספר קידוחי גז טבעי בארץ, שלא העלו עד כה תוצאות מסחריות משמעותיות, והיא מתכננת קידוחים גדולים נוספים.

החברה חתמה על הסכם עם קבוצת אחים עופר להקמה משותפת של תחנות כוח פרטיות בהשקעה של מאות מיליוני דולרים בארץ. את הגז הטבעי, לצורך הפעלתן, ירכשו תחנות הכוח מהשדות בעזה.

בריטיש גז מנהלת בשנים האחרונות מאבק מול חברת החשמל בארץ, כדי שזו תרכוש מהחברה כמויות גז גדולות. חברת החשמל העדיפה את הגז של שותפות ים תטיס, שנמצא מול חופי אשקלון, ואת הגז המצרי שהציעה חברת מרחב שבשליטת יוסי מימן.