אי.די.בי פיתוח תרכוש ממגדל 2.4% ממניות בנק לאומי ב-70 מיליון דולר; לאומי עולה 2%

מקור בשוק ההון: "מדובר בהשקעה פיננסית" * העסקה - לפי שער של 9.25 שקל למניית לאומי

קבוצת אי.די בי. חוזרת לענף הפיננסים לאחר הפסקה ממושכת בת יותר מ-20 שנה, עת החזיקה בשליטה בבנק דיסקונט. חברת אידיבי פיתוח הודיעה הבוקר כי תרכוש מחברת הביטוח מגדל חלק מאחזוקתיה בבנק לאומי בשיעור של 2.4% מהונו של הבנק. עפ"י מקור בשוק ההון קבוצת אי.די.בי רואה בעסקה "השקעה כפיננסית בלבד" לאור מחירה של מניית בנק לאומי בשוק.

עפ"י תנאיי העסקה, אי.די.בי תרכוש ממגדל כ-33.8 מיליון מניות בנק לאומי לפי שער של 9.25 שקל למניה (משקפת פרמיה של 0.9% על מחיר הפתיחה הבוקר) בסכום כולל של 70 מיליון דולר.

לצורך מימון רכישת 24.1 מיליון לאומי בהיקף 50 מיליון דולר, תעמיד מגדיל לאי.די.בי הלוואה צמודת מדד בהיקף 40 מיליון דולר לתקופה של 12 שנים ובריבית שנתית של 5.5%. המניות הנרכשות ישועבדו למגדל כחלק מתנאי ההלוואה. שאר 9.7 מיליון המניות בסכום כספי של 20 מיליון דולר יירכשו במזומן.

לאחר העסקה נותרה מגדל עם אחזקה של 1.4% ממניות בנק לאומי בתיק הנוסטרו של החברה ואחזקה של 1% בתיקי הפוליסיות המשתתפות ברווחים.

יוזכר כי בחודש מארס מכרה מגדל 4.17% ממניות לאומי, מתוך אחזקה של 8.1% (כולל האחזקה בתיק הנוסטרו וכן בתיקי הפוליסות המשתתפות ברווחים), תמורת 510 מיליון שקל. אותה חבילת מניות נמכרה לחברת הברוקרים UBS, שהפיצה אותה בשוק (כשליש מהמניות נרכשו על ידי גופים מקומיים, והיתר בידי גופים זרים). אז נמכרו המניות לפי שער של 8.65 שקלים למניה.