יציבות באירופה לקראת פתיחת המסחר בארה"ב: מגמה חיובית במניות הכימיקלים

לונדון עולה 0.2% * פרנקפורט עולה 0.2% * פריס משילה 0.1%

בורסות אירופה נסחרות ביציבות לקראת פתיחת המסחר בארה"ב. זאת על רקע נתוני מאקרו מסין ומבריטניה. הראושנה צמחה ברבעון השלישי בקצב שנתי של 9.1% הנמוך ביותר מזה שנה, והשנייה צמחה בשנה האחרונה בקצב של 3%, נמוך מתחזיות האנליסטים לצמיחה של 3.2%.

לונדון עולה 0.2% * פרנקפורט עולה 0.2% * פריס משילה 0.1%

מניות בכותרות:

מניות חברת הכרייה הגדולה בעולם BHP מוסיפות 0.8%% לאחר שאיבדו 6% בשבוע שעבר לאור ירידה חדה במחירי המתכות ובעיקר מחירי הנחושת.

אריקסון השבדית אשר עלתה בכ-60% מתחילת השנה מאבדת 5.8% לאחר שפירסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי. החברה אמנם הציגה רבעון רביעי רצוף של רווחיות, עם גידול של 24% ברווח לרמה של 664 מיליון דולר, אך דיווחה על האטה ניכרת בביקושים למוצרי תקשורת על רקע חזרת השוק "לרמת ביקושים סדירה". בחברה הסבירו שלאחר שנות המיתון העולמי הואצו תחילה הבקיקושים, אך עתה הם חוזרים לרמה נורמלית, ולכן מורגשת האטה.

BASF הגרמנית, יצרנית הכימיקלים הגדולה בעולם מוסיפה 0.8% ויצרנית הדשנים השנייה בגדולה קלריינט השוויצרית עולה 0.6%. זאת לאחר שחברת הדשנים סינג'נטה השוויצרית מוסיפה 3.2% לאחר שהיכתה את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי.

בתחום הבידור ירידות של 2.7% במנייות ווינדי ו-4.2% במניות חברת ההקלטות EMI. זאת על רקע הערכות שהתובע של מדינת ניו-יורק אליוט שפיצר עלול לתבוע את החברות הללו ועוד מספר חברות מובילות בתחום המוזיקה, לאור השפעה בלתי הוגנת על תדירות השמעות שירים ברדיו.

חברת המלונאות הגדולה בעולם, אינטר-קונטיננטל מוסיפה 1.7% זאת לאחר העלאת המלצה מבית ההשקעות מורגן סטנלי, לאור צעדי יעילות שיינקטו בחברה הכוללים מכירת מלונות.

יצרנית המכוניות השבדית וולו מוסיפה 1.6% לאחר שהציגה רבעון תשיעי של צמיחה במכירות.