3I מכרה את פניציה ירוחם לדב תדמור ומשפחת מנדל ב-12 מיליון דולר

אלגור, בעלי 3I, סירב לאשר את הסכום, אך אמר: "פניציה נמכרה במחיר גבוה משמעותית מזה שבו היא נקנתה"

חברת I3 חתמה על הסכם למכירת הבעלות המלאה על חברת הזכוכית פניציה ירוחם לחברת איי. אי. אל (IEL), שבבעלות דב תדמור ומשפחת מנדל מארה"ב, בסכום המוערך ב-12 מיליון דולר.

3I, שבשליטת אנשי העסקים איאן דיוויס ואביב אלגור, הנתבעת בימים אלה בידי זאב מוזס על השותפות בויטה-פרי גליל, הודיעה היום (א`) על חתימת ההסכם למכירת הבעלות בפניציה.

לפי הודעת החברה, המכירה היא "נדבך נוסף במימוש האסטרטגיה של I3 כחברת השקעות, המתמחה ברכישה של חברות כושלות והבראתן, כדי לממש את מלוא הפוטנציאל והערך העסקי שלהן".

I3 ואיי.אי.אל סירבו לאשר את סכום העיסקה. אלגור אמר ל"גלובס": פניציה נמכרה במחיר גבוה משמעותית מזה שבו היא נקנתה". יו"ר I3, תמיר אגמון, אמר: "אנו רואים במהלך זה הצלחה עסקית שמעניקה לחברה תשואה אופטימלית.

"רכשנו את פניציה מכור לפני כחמש שנים, אז הוגדרה כחברה כושלת על סף סגירה, ויישמנו תוכנית מפנה שהובילה להבראת החברה ואף מעבר לרווחיות לפני שלוש שנים. אנו מאחלים להנהלת החברה ולבעלים החדשים להוביל את החברה להצלחות נוספות".

אגמון ציין ש"המימוש של I3 בפניציה ישמש את החברה במסגרת הפעילות השוטפת של השקעה בחברות בפורטפוליו הקיים, ולהמשך השקעה בחברות נוספות בשוק הישראלי, במטרה להבריא אותן ולממש את ערכן. זאת, בהתאם לאסטרטגיה של החברה ויישומה בפועל כפי שעשתה ע"י I3 בחברות נעמן, יונה וצינורות המזרח התיכון".)

חברת I3 (Investment In Industry) היא חברת אחזקות ישראלית בשליטת חברה פרטית של משקיעים אנגלים, בראשות איאן דיוויס, קרוב משפחתו של אלגור, להשקעות בחברות תעשייתיות. באחרונה הצטרף לחברה יו"ר הכנסת לשעבר, אברהם בורג.

בהתייחס לתביעת צינה ומוזס אמר אלגור כי "התביעה היא קנטרנית ונועדה לחבל בפעילות שלנו, ואנחנו נפעל משפטית נגדה".

עוד אמר , "אנחנו מנהלים עוד שני משאים ומתנים לרכישות בארץ ועסוקים בתהליך הבראה של ויטה-פרי גליל, לאחר שהעברנו את הניהול לצינה וקיבלנו את הניהול חזרה ביולי השנה".

אלגור ציין כי למרות הטלטלות שעברה ויטה פרי גליל בשנים האחרונות, "כל שאר החברות שרכשנו הובראו תוך 3-5 השנים, ואנחנו מאוד אופטימיים לגביה, וכבר רואים עלייה של 15% במכירות זה החודש השלישי ברציפות".

חברת IEL אקוויטי ישראל הוקמה ב-2003 ע"י דב תדמור, לשעבר מנכ"ל דסק"ש, וע"י חברת פארקווד קורפוריישן שבשליטת משפחת מנדל מארה"ב. פארקווד היא חברת שירותים פיננסיים, בעלת משרדים בקליבלנד, אוהיו ווילמנגטון, דלאוור.

איי.אי.אל הוקמה במטרה לרכוש חברות תעשייה ושירותים בישראל, או חברות הקשורות בישראל, וזו השקעתה השנייה, לאחר קניית חברת תדביק.

תדמור הוא יו"ר החברה, וקבוצת הניהול כוללת את הנשיא משה וקסלר, לשעבר מנכ"ל טמבור ומנכ"ל חברת הממתקים של עלית, ואת סגן הנשיא, רונן שטרנבך, לשעבר יועץ בכיר למיזוגים ורכישות בדויטשה בנק.

פניציה ירוחם, שהוקמה בשנת 1947 ומייצרת במפעל בירוחם, היא יצרנית של מכלי זכוכית למשקאות הקלים, יין, בירה, אלכוהול ומזון.

מכירות פניציה נאמדות בהיקף 30-25 מיליון דולר בשנה, רובן המוחלט למכירות בשוק הישראלי. החברה פרטית ואינה מפרסמת נתוניה אך להערכות גורמים בתעשייה, מה שמקשה על פניציה הוא היותו של השוק הישראלי קטן יחסית והתחרות של החברה בייבוא זכוכית ממקורות עולמיים, שבהם שכר העבודה נמוך משמעותית מישראל, כולל מטורקיה, פורטוגל ומזרח אירופה.

בשנים האחרונות לא השקיעה החברה בחידוש כל קווי הייצור (למעט חידוש התנור) ולא הצליחה ליצור פריצה משמעותית לייצוא, בין השאר עקב עלויות ההובלה ועלויות העבודה בישראל.

תדמור מסר כי "ההשקעה בפניציה ירוחם עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של איי.אי.אל לרכוש חברות תעשיה ושירותים הפועלות בישראל. בכוונתנו לפתח את פעילותה של פניציה בעזרת צוות העובדים הוותיק והמנוסה שלה, תוך התמקדות בפתוח שירות הלקוחות.

"המטרה שלנו היא להמשיך ולשפר את תדמית החברה ואיכות מוצריה ובכך לשרת טוב יותר את קהל לקוחותינו".