לבייב מהמר על לאס וגאס: ישקיע 150 מיליון דולר בנכס במרכז העיר

מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל: "זהו צעד נוסף בפיזור פעילותה של אפריקה ישראל בארה"ב"

קבוצת אפריקה ישראל חתמה היום (יום ב') על הסכם עם שותפים לרכישת מגרש בשטח של 30 דונם בלאס וואגס בלויברד, הידוע בכינוי ה"סטריפ", הרחוב הראשי בלאס ווגאס. המגרש, לרבות זכויות בנייה בהיקף של 300 אלף מ"ר, נרכש תמורת 150 מיליון דולר. חלקה היחסי של קבוצת אפריקה ישראל ברכישת המגרש הוא כ-27% בלבד.

זכויות הבנייה במגרש מאפשרות בנייה של דירות יוקרה, מלון דירות מפואר שכולל כ-600 חדרים ושטחי מסחר גדולים. לדברי מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל, פיני כהן, התוכניות הסופיות למגרש יושלמו בתוך כשנה והשלמת העסקה כולה צפויה לקראת סוף השנה.

בעסקאות שנעשו לאחרונה בסטריפ, נמכרו דירות במחירים של יותר מ-10,000 דולר מ"ר ושטחים מסחריים באזור מושכרים לפי מחיר של כ-2,500 דולר למ"ר לשנה. בהתאם לנתונים אלה, החברה צפויה להניב תשואה גבוהה ביותר מעסקה זו.

כהן: "הכניסה ללאס וגאס היא צעד נוסף בפיזור פעילותה של אפריקה ישראל בארה"ב, בנוסף לפעילותה הרחבה בניו יורק ובמיאמי. וגאס, למעשה, היא העיר הרביעית שהקבוצה פועלת בה ובכוונתנו להמשיך ולאתר קרקעות לבנייה בעיר".

כהן התייחס גם לעסקה נוספת שהשלימה היום קבוצת אפריקה ישראל, לרכישת נכס נוסף במיאמי בשווי של 18 מיליון דולר. העסקה הושלמה באמצעות השותפות עם בויימלגרין (אפריקה - 65%, בויימלגרין - 35%). במסגרת העסקה, רכשה אפריקה בית דירות משותף בן 45 קומות, שכולל 395 דירות, בשטח כולל של 43 אלף מ"ר וכן בניין משרדים בן 10 קומות, שזקוק לשיפוץ בעלות של כ-800 דולר למ"ר.

עסקה זו מהווה נדבך נוסף בפעילותה של החברה באזור. לאחרונה רכשה החברה במיאמי בניין בן 61 קומות שכולל 334 יחידות דיור, ומלון שכולל 50 חדרים, בשטח כולל של 67.5 אלף מטר.

הקבוצה אשר רכשה קרקעות לבנייה של כ-24 פרויקטים שונים בארה"ב, בהיקף של 130 מיליון דולר, תחל בתחילת השנה לממש את הפרויקטים ולתרגמם למזומנים.

כהן: "כל הפרויקטים שלנו בארה"ב מלווים פיננסית על ידי בנקים אמריקנים. הבנקים ליוו אותנו בפרויקטים בניו יורק ובמיאמי והיו שבעי רצון משיתוף הפעולה ולכן בכוונתם להמשיך וללוות אותנו גם בלאס וגאס. צריך להבין, שליווי פיננסי של בנק אמריקני שונה מזה הישראלי. הבנק הישראלי מלווה את הלקוח בעוד שהבנק האמריקני מלווה את הפרויקט. כך למשל, בנק אמריקני לא יעניק לך ליווי פיננסי לפרויקט כל עוד לא תראה לו שמכרת כמחצית מהפרויקט".

קבוצת אפריקה ישראל החלה את פעילותה בחו"ל בשנת 1998, באמצעות חברות מוחזקות בחו"ל, במיזמי נדל"ן שונים. עיקר הפעילות של הקבוצה הוא בארה"ב וברוסיה.

נכון להיום, השקעותיה של הקבוצה בתחום הנדל"ן בחו"ל (בהון עצמי והלוואות בנקאיות) מסתכמות בסך כולל של כשני מיליארד שקל. מדו"חותיה הכספיים של הקבוצה נראה, כי האסטרטגיה של השקעות בינלאומיות מוכיחה את עצמה.

הקבוצה הציגה במחצית הראשונה של השנה רווח נקי של כ-128 מיליון שקל, גידול של 116% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעורי הרווחיות שהציגה החברה משקפים תשואה של 35% על ההון. מרבית רווחי החברה מיוחסים לעסקאות בנייה ומקרקעין, אשר הסתכמו ברבעון השני בכ-105 מיליון שקל, גידול של 218% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.