שמגר פסק: עזריאלי ישלם לעיריית ת"א 6 מיליון דולר - ויבנה הבניין המרובע

לפרויקט זכויות בנייה ב-150 אלף מ"ר שטחים עיקריים, מתוכם 127 אלף מ"ר בנויים - מה שמתיר לעזריאלי 27 אלף מ"ר נוספים למשרדים, מלון או מגורים

שופט ביהמ"ש העליון בדימוס, מאיר שמגר, פסק היום (ג`) פסק בורר במחלוקת שבין היזם דוד עזריאלי ועיריית ת"א, בנוגע לתשלום לעירייה עבור שינוי התב"ע המקורית במגדלי עזריאלי.

עזראילי הגיע בזמנו להסכמה עם העירייה, לפיה יוכל להמשיך ולבנות את הבניין השלישי (המרובע), בתמורה לפינוי 50 אלף מ"ר של דירות מגורים המשמשים למשרדים ברחבי העיר. עזריאלי הצהיר שניסה ליישם את ההסכם, אולם הדבר לא עלה בידיו. בעקבות זאת ביקשה העיירה 52 מיליון דולר כהיטל השבחה תמורת זכויות הבנייה.

לפני שלוש שנים הגיעה המחלוקת לבוררות, בראשות השופט בדימוס שמגר, כאשר טווח היטל ההשבחה שהוסכם עמד על 6-14 מיליון דולר. שמגר פסק היום, כי על עזריאלי יוטל היטל השבחה בגובה 6 מיליון דולר, הסכום הנמוך ביותר לו יכול היה עזריאלי לצפות.

פסיקת שמגר מאפשרת לעזריאלי לקבל אישור מהוועדה המחוזית ת"א לבניית יתרת המגדל, וזאת ללא מניעה מצד העירייה.

לפרויקט כולו בבניין זכויות בנייה בהיקף 150 אלף מ"ר שטחים עיקריים, מתוכם 127 אלף מ"ר בנויים - מה שמתיר לעזריאלי 27 אלף מ"ר נוספים למטרת משרדים, מלון או מגורים. עם זאת, לא ברור מתי עזריאלי יממש את היתר הבנייה.