גרעין השליטה באי.די.בי אחזקות ממשיך להתבצר: גנדן רכשה אמש מניות ב-9.7 מ' שקל

גרעין השליטה מחזיק כבר בכ-61.54% מאי.די.בי אחזקות לעומת אחזקה של 7.27% של אילן בן-דב

עיסקאות בעלי העניין בשתי חברות הגג של קונצרן אי.די.בי נמשכות. אמש רכשה גנדן הולדינגס, חברת האחזקות של נוחי דנקנר, מניות נוספות של אידיבי אחזקות בהיקף 9.7 מיליון שקל, והעלתה את שיעור אחזקתה בחברה ל-34.15%.

גם אחותו של נוחי, שלי ברגמן, אוספת בימים האחרונים מניות החברה, ואחזקתה מסתכמת עתה כבר ב-6.54% מהון החברה. יחד עם אחזקתן של משפחות מנור ולבנת (10.38% כל אחת) נראה כי "קואליציית השליטה" באי.די.בי הולכת ומתבצרת, כשכרגע מחזיק גרעין השליטה כבר ב-61.54% מחברת הגג בקונצרן. יצוין כי המהלך של נוחי דנקנר לא מסתיים ברכישת מניות אי.די.בי. אחזקות בלבד. חברת הגג בקונצרן רוכשת בימים האחרונים גם מניות אידיבי פיתוח , ואחזקתה בחברה הבת עלתה לאחרונה את סף ה-60%.

ההערכה בשוק היא כי באי.די.בי מעוניינים לבצע בעתיד הלא רחוק איחוד של שתי חברות הגג בקבוצה, ונוחי דנקנר מעוניין להגדיל את אחיזתו בהן, על מנת שגרעין השליטה לא ידולל משמעותית בעת איחוד פיתוח ואחזקות. עם זאת יש לזכור כי לאחרונה צץ, אילן בן-דב, מנכ"ל סאני , אשר רכש מניות אי.די.בי אחזקות "לצורך השקעה פיננסית", לדבריו, והגיע לאחזקה של 7.27% בחברה, עובדה שיתכן ומטרידה את גרעין השליטה.