הבנק המרכזי של סין החליט לפעול: העלה את הריבית המוניטרית לראשונה ב-9 שנים ל-5.58%

הפעם האחרונה בה הועלתה הריבית המוניטרית בסין היתה ביולי 1995. התקרה על ריביות אשראי שהבנקים גובים מלקוחותיהם בוטלה אף היא

הבנק המרכזי של סין העלה היום (ה') את הריבית המוניטרית לראשונה זה 9 שנים, תוך הגברת המאמצים לריסון קצב האינפלציה ולהקלת המחסור בחומרי גלם ובחשמל במשק, בעל שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בעולם.

הריבית על הלוואה לשנה תעלה ב-0.27% לרמה של 5.58% החל ממחר (ו'), כך הודיע היום הבנק אוף צ'יינה בהודעה שפרסם באתר האינטרנט שלו.

הפעם האחרונה בה הועלתה הריבית המוניטרית בסין היתה ביולי 1995. התקרה על ריביות אשראי שהבנקים גובים מלקוחותיהם בוטלה אף היא, נאמר בהודעה.

"מאמצה של סין לרסן את האינפלציה היה עד כה אפקטיבי, אך ההשקעה במשק עדיין גדלה בקצב מהיר מדי", אמר ייפינג הואנג, כלכלן ראשי בסניף של 'סיטי גרופ גלובל מרקט אסיה' בהונג קונג. "קיימת הסתברות גבוהה שהבנק המרכזי יעלה שוב את הריבית בטווח הקרוב".

מחירי הנחושת ומניותיהן של BHP ביליטון, ארסלור וחברות כרייה אחרות ירדו בעקבות החלטת הריבית של הבנק אוף צ'יינה. הפעם האחרונה בה עשתה סין שימוש במכשיר הריבית לשם צינון הפעילות במשק, הביאה להורדה כדי מחצית של קצב הצמיחה לרמה של 7.1% ב-1999, לעומת 12.8% ב-1994.

"הגיוני שהביקוש לחומרי גלם וההשקעות של המגזר העסקי ירשום אף הוא האטה", אמר דייויד טרפל, אסטרטג קומודיטי בקומנוולת' בנק אוף אוסטרליה סידני. "נחושת, אלומיניום, פלדה ואבץ - קומודיטיז הקשורים בבנייה וייצור של כלי רכב - נמצאים ככל הנראה ברמת הסיכון הגבוהה ביותר".