ועדת הכספים אישרה הקצבה נוספת של 20 מיליון שקל לתשלום השכר הדחוי לעובדי המועצות הדתיות

הקצבה זו משלימה תקציב מיוחד בסך 120 מיליון שקל שאושרו למטרה זו

ועדת הכספים אישרה היום הקצבה נוספת בסך 20 מיליון שקל לתשלום השכר הדחוי לעובדי המועצות הדתיות. הקצבה זו משלימה תקציב מיוחד בסך 120 מיליון שקל שאושרו למטרה זו.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, אמר בהקשר זה כי חיסול התופעה של הלנת השכר עמד בראש סדר העדיפויות שלו לאחר שנכנס לתפקידו במאי השנה. והוא אישית דאג לאישור ההקצבות כדי להשלים את הסכום הדרוש. כהן הגיב על הטענות שהעלה ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) כי הלנת השכר נמשכת למעשה ועובדים רבים לא קיבלו עדיין את שכרם.

ח"כ יצחק כהן (ש"ס) תקף את הממשלה ואמר שהמשך הלנת השכר היא במגמה מחושבת להרוס את שירותי הדת מאחר שידוע לו כי הכסף ישנו אולם התשלומים מעוכבים כתוצאה ממדיניות מכוונת.

כהן אמר כי מבדיקות שנערכו על ידו התברר כי אכן במספר מועצות לא שולם השכר למרות שהכסף נמצא בקופה וזאת כתוצאה ממחדלים אישיים מקומיים

כמו במועצה אחת שבה הגזבר נסע לחו"ל לפני ששילם את שכר העובדים. כהן גילה כי היו קשיים באירגון הכסף הדרוש מאחר שהרשויות המקומיות חייבות למועצות הדתיות 200 מיליון שקל והן נמנעות מפרעון החוב מסיבות השמורות איתן גם במקומות שנכנסו לתוכנית הבראה. כהן סקר את מאמציו לחיסול התופעה ודבריו זכו לאישור בתוספת מחמאות על מאמציו מפי יו"ר ההסתדרות ח"כ עמיר פרץ (עם אחד).

פרץ אמר כי בתחום הלנת השכר שררה אנדרלמוסיה מוחלטת כאשר רק בידי ההסתדרות ולא בידי הממשלה היו הנתונים המלאים על היקף התופעה.