המכירות המקוונות בארה"ב מדשדשות כבר ארבעה רבעונים ברציפות

פורסטר ריסרץ`: המכירות ברבעון השלישי הגיעו ל-32.8 מיליארד דולר, גידול קטן מ-31 מיליארד דולר ברבעון השני

"נתוני המכירות של הרבעון השלישי הם בבחינת אות מבשר-רע לקראת מכירות עונת החגים והרבעון הרביעי כולו", אמרה האנליסטית קארי ג`ונסון מפורסטר. "צריך לקחת בחשבון את העובדה שמשווקים רבים יצאו במהלך הרבעון השלישי במבצעי שיווק והנחות אגרסיביים, על מנת שיוכלו לעמוד בתחזית המכירות שלהם"

היקף המכירות המקוונות בארה"ב מדשדש זה ארבעה רבעונים ברציפות, כך עולה ממחקר חדש שפרסמה אתמול חברת פורסטר ריסרץ`. היקף המכירות באינטרנט ברבעון השלישי של השנה הגיע ל-32.8 מיליארד דולר, גידול של 28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וגידול קטן לעומת המכירות המאכזבות ברבעון השני של השנה. בפורסטר טוענים כי למרות זאת, כשמסתכלים על התמונה הכוללת בשנה האחרונה, היא שונה לחלוטין.

על-פי המחקר, עד לרבעון הרביעי של שנת 2003, שבו הגיע היקף המכירות באינטרנט ל-30 מיליארד דולר, נהנו המכירות המקוונות מאחוזי גידול נאים למדי. מאז הרבעון הרביעי של 2003, התוצאות מלמדות כי היקף המכירות המקוונות מדשדשות במקום. המכירות ברבעון הראשון של 2004 הסתכמו ב-32.7 מיליארד דולר, המכירות ברבעון השני ירדו ל-31 מיליארד דולר, ומכירות הרבעון השלישי המתפרסמות כעת חזרו לרמתן ברבעון הראשון של השנה, והסתכמו ב-32.8 מיליארד דולר.

על-פי פורסטר, המשווקים חוששים מאכזבה ברבעון הרביעי, שהוא מסורתית החזק ביותר בשנה. "נתוני המכירות של הרבעון השלישי הם בבחינת אות מבשר-רע לקראת מכירות עונת החגים והרבעון הרביעי כולו", אמרה האנליסטית קארי ג`ונסון מפורסטר: "כל הסביבה הקמעונאית בארה"ב מצויה כיום בתקופה מאתגרת. כאשר מסתכלים על תוצאות הרבעון השלישי, צריך לקחת בחשבון את העובדה שמשווקים רבים יצאו במהלך הרבעון השלישי במבצעי שיווק והנחות אגרסיביים, על מנת שיוכלו לעמוד בתחזית המכירות שלהם".

ג`ונסון מציינת כי כמה משווקים הצליחו להגדיל את מכירותיהם ברבעון השלישי, אולם המבצעים האגרסיביים פגעו ברווחיות החברות. אמזון, לדוגמה, הציעה משלוחים בחינם ובזכותם הצליחה להגדיל את מכירותיה בין הרבעון השני לשלישי בכ-3%, אולם מבצעים אלו פגעו ברווחיות של אמזון, והאנליסטים בוול-סטריט לא אהבו את הפגיעה הזו. חברות אחרות, כגון סירס או קבוצת מותגי גאפ, שלחו ללקוחות הודעות דואל ובהם הצעות להנחות ולמבצעים שונים.

ג`ונסון אמרה כי ההנחות שמציעים המשווקים יימשכו גם ברבעון הרביעי, למרות שהדבר פוגע בשורת הרווחיות שלהם. אולם, להבדיל ממבצעים קודמים, המבצעים המוצעים כיום לצרכנים מעודדים אותם להגיע ולבצע את הרכישות בחנויות עצמן, ולא באמצעות רשת האינטרנט; הסיבה לכך, לדברי ג`ונסון, היא שבסופו של דבר, המכירות בחנויות עצמן הן אלה שיקבעו אם עונת החגים והרבעון הרביעי כולו יהפכו לעונת מכירות מוצלחת או לא. לדבריה, חלק מהמשווקים אף סבורים שהלקוחות מוציאים יותר כסף בהגיעם לחנות, מאשר ברכישות דרך האינטרנט.