קצין משטרה בכיר לשעבר מואשם במתן הקלות לעבריינים אסירים תמורת שוחד

המדינה: אבי נמני העניק טובות הנאה לגיורא עזורי וביקש ממנו לסייע לידידו העבריין יוסי הררי

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים הגישה היום (ג') לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד רב-פקד לשעבר גיורא עזורי, שהיה ראש חוליית מודיעין בתי סוהר באגף המודיעין במשטרה.

כתב האישום מייחס לעזורי שמונה אישומים של לקיחת שוחד, הפרת אמונים וגילוי בהפרת חובה. לטענת המדינה, בשנים 2002-1999 קיבל עזורי טובות הנאה מקרובי אסירים, בתמורה להקלות והטבות בבתי הסוהר, מתוקף היותו ממונה בין היתר על חופשות וחנינות.

בין היתר נטען, כי עזורי השתתף באירוע משפחתי של העבריין יוסי הררי, שם נערכה לו היכרות עם הכדורגלן אבי נמני, ידידו של הררי (אז במכבי ת"א והיום בבית"ר ירושלים). לאחר מכן קיבל עזורי מנמני טובות הנאה עבורו ועבור ילדיו, כמו כרטיסים למשחק כדורגל, צעיפים ותמונות של מכבי ת"א, כדורגל חתום בידי שחקני הקבוצה וביקור של נמני בחגיגת יום ההולדת לבנו של עזורי.

במקביל, לבקשתו של נמני, ניסה עזורי לקדם מתן חנינה להררי, אשר ריצה אותה עת עונש מאסר. במסגרת זו פנה עזורי לגורמים במשרד המשפטים וטען בצורה כוזבת, כי למשטרה יש עניין במתן חנינה להררי, מטעמים מודיעיניים.

עוד נטען, כי עזורי רכש מכונית עבור רעייתו בתנאים מועדפים, בסוכנות רכב השייכת ליעקב לוזון, אחיו של עמוס לוזון, מבעלי קבוצת הכדורגל מכבי פתח תקוה.

במקביל, פעל עזורי למתן הקלות למקורביו של עמוס לוזון, האחים חנניה ורפי אוחנה. בין היתר אישר עזורי לחנניה אוחנה לצאת מן הארץ בניגוד לנהלים בהיותו אסיר ברישיון, ופעל למתן הקלות לרפי אוחנה אשר ריצה עונש מאסר באותה עת.

בסעיף אחר נאמר, כי עזורי קיבל מימון לחופשה בחו"ל, מכשיר טלפון סלולרי ומכשיר להחלפת דיסקים במכוניתו, מאיש העסקים זאב פשכצקי.

בתמורה פעל עזורי בשיבוצו של אסיר המקורב לפשכצקי כאסיר עבודה בתנאים נוחים, הורה להאריך חופשה של אסיר אחר המקורב לפשכצקי, וניסה לסייע לאסיר שלישי להשיג תנאי מאסר נוחים יותר.

עוד נטען בכתב האישום, כי עזורי אישר לעבריין יצחק אברג'יל לצאת מתחומי ערד, שם אמור היה להימצא במסגרת הגבלות שהוטלו עליו באותה העת, מכוח היותו אסיר ברישיון.

עוד נטען, כי עזורי נהג לסעוד בחינם במסעדת "איציק הגדול" ביפו, לעיתים בחברת בני משפחה ומכרים, ובתמורה סייע לאסירים שונים המקורבים לבעל המסעדה, איציק לוזון.

בכלל זה פעל עזורי להוצאתו לחופשה של יצחק חדיף, אסיר שנחשב למסוכן ושגורמי המשטרה התנגדו בכל תוקף להוצאתו לחופשה.

עזורי מואשם עוד, שקיבל טובות הנאה שכללו מימון שתי חופשות בחו"ל ומכשיר טלוויזיה יוקרתי. בתמורה, טוענת המדינה, נמנע עזורי מלדווח לגורמים המתאימים על מיקומו של יוסי סוויסה, עבריין אשר שוחרר שחרור מינהלי מהכלא, ולא ניתן היה להחזירו לכלא.