אגמון וארנון מובילים בייצוג נתבעים ייצוגיים

עו"ד צבי אגמון מייצג 64 נתבעים בסכום מצטבר של כ-20 מיליארד שקל; עו"ד יגאל ארנון מייצג 44 נתבעים, שהעיקרי ביניהם הוא סלקום, בסכום מצטבר של כ-14 מיליארד שקל

עו"ד הירושלמי מיקי קידר, הוציא בימים אלה ספר על התובענה הייצוגית בישראל. בין היתר, ערך קידר טבלה המתארת את התפלגות ייצוגי הצדדים בתביעות ייצוגיות, תוך בדיקה של ההליכים שהתנהלו, כמה תלויים ועומדים, וכן סכום התביעות המצטבר.

אלה התוצאות: בראש רשימת מייצגי הנתבעים, פרקליטות מחוז ת"א אזרחי המייצגת את המדינה והגופים הקשורים אליה, ב-85 תביעות בסכום מצטבר של כ-86 מיליארד שקל. לאחר מכן, עו"ד צבי אגמון, המייצג 64 נתבעים, בסכום מצטבר של כ-20 מיליארד שקל. יגאל ארנון, מייצג 44 נתבעים (מדובר בעיקר בייצוג סלקום, נגדה הוגשו תביעות ייצוגיות רבות, בידי עו"ד ברק טל), בסכום מצטבר של כ-14 מיליארד שקל; משרד ניר כהן, לשם, מייצג 41 נתבעים, בסכום מצטבר של כ-6 מיליארד שקל. משרד ש. הורוביץ מייצג 39 נתבעים, בסכום מצטבר של כ-32 מיליארד שקל. משרד מ. זליגמן - 30 נתבעים בסכום מצטבר של כ-4 מיליארד שקל. לאחר מכן המחלקה המשפטית בעיריית ת"א - 28 נתבעים בסכום של כ-1.2 מיליארד שקל; קנטור אלחנני, טל - 25 נתבעים בסכום מצטבר של כ-6.3 מיליארד שקל; פרקליטות מחוז ירושלים - 25 נתבעים בסכום של כ-4 מיליארד שקל. משרד לוינבוק - 18 נתבעים בסכום מצטבר של כ-3.2 מיליארד שקל; הררי-טויסטר - 18 נתבעים בסכום מצטבר של כ-163 מיליון שקל; יעקב וינרוט - 16 נתבעים בסכום של כ-9 מיליארד שקל.

באשר לטבלת מייצגי התובעים, מוביל משרד יצחק מיוחס - 22 תביעות; עורכי הדין יעקב סבו ורם דקל (שותפים לשעבר) - 19 תביעות; קסטנבאום, גולדנברג - 15; אריאל שמר - 9; מקובסקי, הרפז - 7; גיל רון - 6; קוטלר-הררי - 6; רייזמן-קידר - 6.

ובין אלה המייצגים גם תובעים וגם נתבעים - מובילה פרקליטות המדינה (אזרחי) - 41 תובעים ונתבעים; יעקב פינק - 35; אבירם, סלמן - 33; ארדינסט-בן-נתן - 32; ברקמן, וקסלר, סהר, בלום - 23; גורניצקי - 23; עמית, פולק, מטלון - 20; ארנון גרפי - 18; מנחם גלברד - 17; להב, ליטבק-עבאדי - 14; כספי - 14; פישר, בכר, חן - 13; שניצר - 13; צדוק - 12; נשיץ, ברנדס - 12; דנציגר, קלגסבלד, רוזן - 11; ויסגלס אלמגור - 9; ליפא מאיר - 9; פירט-וילנסקי - 9; בלושטיין, קוגן, בר קהן - 8; בלטר, גוט, אלוני - 8; ראבד מגריזו, בנקל - 8.

קידר מספר בספרו, כי הרעיון לספר נובע מכישלון אישי: הוא ייצג תובע ייצוגי נגד טמפו, שהורשעה בעבירות של ויסות מניות. התובע טען כי הנתבעים גרפו לכיסם סכום עודף של כמה עשרות מיליוני שקל כתוצאה מוויסות לא חוקי של ערך המניה. על אף ההרשעה הפלילית, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הבקשה לתביעה ייצוגית נגד טמפו, בטענה כי התובע הספציפי לא סבל נזק ממון בכיסו, שכן לא מכר את המניה מיד עם צניחת שער המניה. הוא המתין ששערה יעלה ורק כשהמחיר התייצב, מכר את המניות.

קידר מציין, כי במסגרת הדיון בתביעה, התמודד מול ייצוג מקצועי ומיומן של מספר משרדים, "שהיו ונותרו מהטובים בארץ והמקצועיים ביותר בתחום זה", ובראשם משרד ניר כהן, לשם. לדבריו, "לכבוד היה להתמודד מול משרד מהמובילים בארץ, שעל מקצועיותו וכישוריו אין עוררין". יחד עם זאת, הוא לא יכול לתלות את הקולר לכישלון, בייצוג לא מושכל שלו, או בכך שלא שפר המזל. בכל מקרה, הוא מציין בספרו, הכישלון הצורב הזה, היה הדחיפה הראשונה לברר את הסיבות למפלה וללמוד מכך לעתיד.