תמרור אזהרה: השליטה ביצרנית האימוניות אי.טי.אקס נמכרה בעשירית ממחיר השוק

ארז לילוף שילם 9.5 מיליון שקל כדי לשלוט באי.טי.אקס, הנסחרת לפי שווי מנופח של 95 מיליון שקל

ארבעה חודשים לאחר שבעלי השליטה בחברת אי.טי.אקס , האחים דורון ואליהו ניאגו, הודיעו על מגעים למכירת השליטה בחברה, נחתם אמש הסכם למכירת מלוא אחזקותיהם של השניים בחברה (84%) לידי ארז לילוף, תמורת 9.5 מיליון שקל, מחיר המשקף שווי של כ-11 מיליון שקל לאי.טי.אקס.

מחיר העסקה משקף פרמיה של כ-20% על ההון העצמי של אי.טי.אקס, אך הוא נמוך בלא פחות מ-90% לעומת שווי השוק של החברה, שעמד הבוקר על 95 מיליון שקל - מה שנראה כמתכון בדוק להתרסקות בימים הקרובים. הבוקר זינקו מניות אי.טי.אקס ב-6% והשלימו עלייה של קרוב ל-1,300% מחודש יולי.

יצוין, כי במסגרת העסקה, יקנו האחים ניאגו מידי אי.טי.אקס את פעילותה העסקית של החברה, הכוללת כיום ייצור פריטי לבוש, בעיקר אימוניות (טרנינגים) למותגים פרטיים בארה"ב. בנוסף, פועלת החברה בהפעלת רשת מכוני רחיצה לרכב, "דרייב אנד וואש" שמפעילה 7 אתרים, ובאחזקת נדל"ן מניב. החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד של 830 אלף שקל לאחר הפסד של כ-7 מיליון שקל בשנת 2003 כולה.

עדיין לא ברור מהן תוכניותיו של ארז לילוף לגבי "השלד הבורסאי" שיישאר מאי.טי.אקס לאחר מכירת פעילותה העסקית לאחים ניאגו. אולם, קשה להניח שקיימת פעילות כלשהי המצדיקה את הפרמיה המפלצתית שמעניקים המשקיעים לחברה על ההון העצמי החשבונאי שלה.

את תגובתו של לילוף לא ניתן היה להשיג היום. ככל הידוע, ארז לילוף הוא בנו של אהרון לילוף, סוחר מוצרי חשמל שהיה מעורב במספר חברות בורסאיות שהגיעו לסוף דרכן בנסיבות עגומות מבחינת המשקיעים.

בתחילת 96` רכש אהרון לילוף את השליטה בחברת ל.ס. יוזמה, שהשתייכה לקבוצת "חברות הבועה" של יובל רן, לתוכה יצק פעילות בתחום מוצרי החשמל. שנה לאחר מכן, הציגה יוזמה הפסד כבד של 11 מיליון שקל ופנתה כעבור זמן קצר לביהמ"ש לצורך הסדר נושים.

חמש שנים לאחר מכן שב שמו של אהרון לילוף "לככב" במדורי שוק ההון, בעקבות התמוטטות נוספת שחוותה יוזמה, כמו גם חברה נוספת טריידקל. מבדיקה שערך בחברה רו"ח אבי תורג`מן התברר, כי מקופתן של השתיים, שפעלו גם הן בתחום מוצרי החשמל, נמשכו כ-15 מיליון שקל ע"י חברה פרטית של לילוף (א.ל. לקט), שהיה מורשה חתימה בשתי החברות, למרות שלא החזיק במניותיהן.