שינויים בהרגלי הצפייה

אחרי מהפכת הסלולר, מגיע תורה של הטלוויזיה להפוך למכשיר היי-טק שיספק בידור ביתי * NDS שפיתחה את המקליט האישי XTV היא אחת השחקניות הראשיות בשוק החדש > הדס גייפמן

אחרי שהטלפונים הסלולריים הפשוטים הפכו למכשירי היי-טק מתוחכמים, הגיע תורה של הטלוויזיה. ממירים חכמים שכוללים דיסק קשיח ובקרוב גם DVD מקליט, גואלים אותה מהדימוי האפרורי שדבק בה כמכשיר לואו-טק שנאלץ לחיות בצילו של המחשב האישי, ובימים אלה היא חוזרת למרכז הבמה עם דימוי משופר כמכשיר בידור ביתי שניצב בחזית הטכנולוגיה.

ברקע ההתרחשויות הללו הולך וגובר המאבק על כרטיס הכניסה לממיר של מפעילי הכבלים והלוויין. מעורבות בו חברות הטכנולוגיה שפיתחו מכשירי הקלטה דיגיטליים שמשולבים בממיר, מפעילי הטלוויזיה הרב-ערוצית עצמם, וחברת טיבו שהגיעה ראשונה לשוק עם מכשירי הקלטה עצמאיים ומוכרת אותם ישירות לצרכנים. בד בבד ניתן לראות חובבי טכנולוגיה שבונים מכשירי DVR מפיתוח עצמי.

מכשירי ה-DVR (Digital Video Recording) כפי שהם נקראים בארה"ב, או ה-PVR (Recording Private Video) כפי שהם נקראים באירופה, כבר מלהיבים את דמיונם של מפעילי הטלוויזיה הרב-ערוצית, אבל בגזרת המשתמשים נראה אימוץ המכשיר בעיקר בקרב מסגלי החידושים הנלהבים. בימים אלה עושים המכשירים החדשים את דרכם גם אל קהל המשתמשים הרחב, אבל נראה שבשלב התחלתי זה, הכדאיות של מפעילי הטלוויזיה הרב-ערוצית להגדיל את שיעורי החדירה של המכשיר, גבוהה יותר מהעניין שמגלים המשתמשים הסופיים.

טיבו, שעל פי כל ההערכות בשוק ההון עומדת לאבד את הלקוחה הגדולה ביותר שלה - ענקית הטלוויזיה הרב-ערוצית DirecTV - לטובת NDS, לא מתכוונת להתקפל בקלות. טיבו הייתה הראשונה שיצאה עם המוצר, היא חינכה את השוק, והיא הייתה זו שפילסה את הדרך לבאים אחריה. בענף מעריכים שבשנתיים האחרונות היא השקיעה כ-200 מיליון דולר בבניית שם מותג, בין השאר, ככל הנראה, על ידי רכישת זמן אוויר בפרקים של תוכניות טלוויזיה פופולריות שהוקדשו למכשיר, בהן סקס והעיר הגדולה, מלך השכונה ועוד.

אחד היתרונות המרכזיים של טיבו על פני מתחרותיה טמון בכך שהיא לא תלויה במפעילי הטלוויזיה הרב-ערוצית, משום שהיא מוכרת את המכשיר דרך חנויות מכשירי האלקטרוניקה. אלא שדווקא יתרון זה יוצר לה כמה חסרונות, שהעיקרי שבהם הוא חוסר תאימות מול לוח השידורים של המפעיל.

בחודשים האחרונים הכריזה טיבו על הדור הבא שמאפשר תכונות חדשות, בהן הורדת סרטים ושירים מהאינטרנט והקלטתם. בגרסה החדשה ניתן לחבר את המכשיר לרשת הביתית, לשתף תכנים בין שני מכשירים או יותר (באותו בית), לקבוע את לוח הזמנים של ההקלטה תוך שימוש באינטרנט, לנגן מוזיקה ולצפות בתמונות דיגיטליות.

ולמרות זאת, נראה שהמאבק של טיבו במכשירי ה-DVR שמשולבים בממיר לא יהיה קל. מפעילי הטלוויזיה הרב-ערוצית מוכרים אמנם את המכשיר למנוייהם במחירים שהם עדיין גבוהים יחסית (גם אחרי ירידות המחירים שנרשמו לאחרונה), אבל הם יודעים היטב שכדאי להם ליצור תמריץ להגברת קצב החדירה. מחקרים שנערכו לאחרונה מראים שמשתמשים שברשותם DVR הגדילו את רכישות ערוצי הפרימיום ואת מספר שעות הצפייה בטלוויזיה, מה שמגדיל את פוטנציאל עליית ההכנסות מפרסום. בנוסף, מכשיר ה-DVR שמשולב בממיר תורם רבות לירידת שיעורי הנטישה של הצופים את מפעילי הטלוויזיה הרב-ערוצית.

בין השחקנים הראשיים בשוק ה-DVR שמשולב בממיר ניתן למצוא את החברות NDS הישראלית (שפיתחה את ה-XTV), סיינטיפיק אטלנטה האמריקנית שמוכרת את המכשיר לטיים וורנר, חברת סגם וחברת דיש נטוורקס האמריקנית, שהיא חברה בת של ענקית הטלוויזיה הרב-ערוצית אקוסטאר.

זיהוי תוכן

אז איך זה פועל? "ה-XTV הוא ממיר דיגיטלי שמכיל דיסק קשיח ויכולות הצפנה שפותחו ב-NDS", מסביר אלעד מנישביץ, מנהל השיווק של תחום הטלוויזיה האינטראקטיבית ב-NDS. "הדיסק הקשיח משמש להקלטה ואחסון של שידורי טלוויזיה בלי להזדקק לקלטות. בממיר בעל דיסק בנפח של 80 ג'יגהבייט ניתן להקליט עד כ-40 שעות, ובממיר בעל דיסק בנפח של 160 ג'יגהבייט ניתן להקליט עד 80-90 שעות" (ראו מסגרת).

אחד היתרונות החשובים של ה-XTV על פני מכשירי הקלטה אחרים (כמו DVD מקליט, וידאו וכו') טמון בכך שהוא פועל על פי זיהוי תוכן ולא על פי שעת השידור. ה-XTV מזהה מתי בדיוק מתחיל שידור התוכנית המבוקשת ויודע להקליט אותה מתחילתה ועד סופה, גם אם לוח השידורים המקורי השתנה משום שהתוכנית שלפניה התארכה או בוטלה.

"תכונה זו מושגת הודות לכך שהמערכות שלנו מותקנות אצל חברות הכבלים והלוויין ויודעות לזהות תכנים, ומכיוון שה-XTV מסונכרן עם מדריך השידורים", מסביר מנישביץ. "יכולות אלו מאפשרות ל-XTV לזהות את התוכנית ברגע שבו החלה. לכן הוא לא מתחיל להקליט לפני שהחלה, ולא מפסיק להקליט לפני שהסתיימה".

* איך מושג הסנכרון עם לוח השידורים?

"הסנכרון מושג הודות לכך ש-NDS בונה את מדריך השידורים האלקטרוני של המפעיל. המדריך של NDS בגרסת ה-XTV מאפשר למנוי לא רק לראות את לוח השידורים שבוע קדימה (כפי שניתן בלוח שידורים אלקטרוני רגיל) אלא גם לסמן את התוכניות שאותן הוא מעוניין להקליט. ברגע שהתוכנית המסומנת משודרת, היא מוקלטת אוטומטית על גבי הדיסק הקשיח של ה-XTV. בכך פוטר ה-XTV את המנוי גם ממורכבות התיכנות של מכשיר ההקלטה".

* איך פועל ה-XTV בהיבט הטכנולוגי?

"מוקד השידור של חברות הכבלים או הלוויין שולח אות וידאו דיגיטלי שמכיל בין השאר נתונים שמאפיינים את הסרט או התוכנית ומאפשר להציג אותם במדריך השידורים, כולל הצפנה. הממיר יודע לפענח את האות הדיגיטלי, את הנתונים ואת הקידוד. לכן, הוא יודע האם להקליט תוכן מסוים או להתעלם ממנו, על פי הוראת המשתמש".

* מה הלאה?

"אנחנו מפתחים כיום את הדור הבא של ה-XTV, שיהיה זמין בעוד כשנה. מדובר על DVR שמאפשר להקליט גם מטלוויזיות שהוא לא מחובר אליהן ישירות. כלומר, ניתן יהיה להפעיל את ה-XTV מכמה טלוויזיות בבית. כל אחד מבני הבית יוכל להשתמש בכל תכונות ה-XTV כאילו הוא המשתמש היחיד (גם אם באותו רגע מוקלטת תוכנית אחרת). לשם כך תהיה בדור החדש אפשרות להקליט 3-4 תוכניות בעת ובעונה אחת, מכמה ערוצים ומכמה טלוויזיות".

משלבים DVD

אחת הסוגיות המרכזיות בנוגע ל-DVR היא באיזו מידה הוא יתחרה ב-DVD המקליט. מסתבר שבשלב הביניים יספק ה-DVR יכולות דומות לאלו של ה-DVD המקליט. היתרון של ה-DVD המקליט על פני ה-DVR הוא בכך שהוא מאפשר לנגן תקליטורים שנרכשו או הושאלו, ולאחסן תכנים על גבי תקליטורים.

בתעשיית ה-DVR הבינו שלא ניתן להתעלם מהיתרון שטמון ביכולת לנגן תכנים חיצוניים (מושאלים או נרכשים) ובהגדלת קיבולת האחסון, וב-NDS כבר מפתחים XTV משולב: ממיר שפרט לדיסק קשיח יכיל גם DVD מקליט. לשם כך מתכוונת NDS לשתף פעולה עם יצרני ה-DVD. הדור המתקדם של ה-XTV יהיה DVR שמשלב בקופסה אחת יכולות הקלטה מתקדמות, כולל הקלטה של כמה ערוצים בעת ובעונה אחת, ויכולות של DVD מקליט (ניגון תקליטורים בממיר וגיבוי תכנים על גבי תקליטורים).

"לקחנו בחשבון שמקום האחסון של הדיסק ילך ויצטמצם עם הזמן ושהמשתמשים ירצו לגבות את התכנים כדי לפנות מקום להקלטות חדשות", אומר מנישביץ. "האתגר העיקרי כאן הוא למנוע גניבות של תכנים בפורמט הדיגיטלי. לשם כך תהיה הצפנה שתאפשר לצפות בתכנים שהוקלטו רק על ידי ניגונם בממיר ששייך למפעיל שממנו הם הוקלטו, ושהוא מנוי על חבילת התכנים שבעל הממיר שילם תמורתה. לא ניתן יהיה לנגן את התוכן המוקלט על גבי ממיר אחר, או על גבי מכשיר DVD אחר".

* יש כיום אתרי אינטרנט שמלמדים לבנות DVR פרטי בבית. מהם חסמי הכניסה לשוק, והאם נדרש כאן עומק טכנולוגי?

"אם לא היה כאן עומק טכנולוגי, השוק הזה היה מאופיין בהרבה מאוד שחקנים קטנים ובינוניים. המציאות מראה שזה לא כך. חובבי טכנולוגיה בעלי מחשבים חזקים יכולים אמנם להקליט את תוכן הטלוויזיה על המחשב תוך בניית פונקציונליות מוגבלת של DVR. אבל כדי להיכנס לשוק הזה כשחקן DVR יש צורך להכיר את שוק הטלוויזיה הדיגיטלית מקצה לקצה, כולל ההצפנה, הקידוד הדיגיטלי, שיגור הנתונים, בניית לוחות שידורים דיגיטליים, עיבוד במוקד השידור וכו'.

"מערכות DVR בעלות יכולות כמו אלו של ה-XTV דורשות מערכות תומכות שממוקמות במוקד השידור של חברות הכבלים והלוויין, מערכות שתומכות בבניית מדריך שידורים אלקטרוני מתוחכם, תשתית דיגיטלית שיכולה להגיע לכל מנוי ואפשרות לספק פתרון כולל. במוקדי השידור של חברות הכבלים והלוויין מותקן הרבה מאוד ציוד שלנו. הממיר הוא רק שלב נוסף בהתפתחות התשתית שבנינו אצל הלקוחות".

* מהם יתרונות ה-XTV על פני טיבו?

"העובדה ש-NDS בונה את מדריך השידורים הדיגיטלי וגם את ה-XTV מאפשרת לנו ליצור סנכרון מוחלט בין השניים, בלי להטיל על המנוי את הצורך לתכנת את המכשיר. בטיבו, לעומת זאת, יש צורך לתכנת את המכשיר וליצור התאמות בין הממיר לבין מכשיר הטיבו שהוא חיצוני לממיר. יתר על כן, המכשיר של טיבו לא מסונכרן עם לוח השידורים של המפעיל ולכן הוא לא מקליט על פי זיהוי תכנים, אלא על פי שעת השידור. כשהתוכנית שמשודרת לפני התוכנית המוקלטת נמשכת זמן רב יותר מהמתוכנן, המכשיר יתחיל להקליט את התוכנית הקודמת.

"יכולת נוספת שקיימת ב-XTV ולא קיימת בטיבו, היא האפשרות להקליט סדרות שלמות על ידי סימון פרק אחד, והפעלת התכונה 'הקלט סדרה'. ה-XTV יזהה כל פרק של הסדרה ויקליט אותו. בנוסף, ה-XTV יוצר ספריות תוכן, כך שכל פרקי הסדרה יופיעו בזה אחר זה, בלי קשר לסדר ההקלטה הכרונולוגי של תוכניות וסרטים אחרים (שהוקלטו לאחר כל פרק).

"יתרון נוסף של ה-XTV נעוץ בכך שהוא מוצר אינטגרטיבי: המשתמש מקבל ממיר דיגיטלי ומכשיר הקלטה דיגיטלי בקופסה אחת. הטיבו, לעומת זאת, נמכר כמכשיר הקלטה נפרד ויש לחבר אותו לממיר. הבדל חשוב נוסף נעוץ בכך שה-XTV מצפין את התכנים שמוקלטים על גבי הדיסק באופן שקשה מאוד ואף בלתי אפשרי לפרוץ אותם. כלומר, המשתמש יכול לצפות בתוכן שהקליט אבל הוא לא יכול להפיץ אותו הלאה. לשם כך הרחבנו את טכנולוגיית הגישה המותנית שפותחה ב-NDS, במסגרתה אנחנו מוכרים כרטיסים חכמים להצפנת תכנים, ואנחנו מיישמים אותה ב-XTV. יש בכך יתרון חשוב על פני הטיבו, שבו קל יחסית לפרוץ את ההצפנה.

"צריך להבין, ששוק התכנים האמריקני רגיש מאוד לנושא העתקות. מאחר שהתכנים המוקלטים מאוחסנים בקבצים דיגיטליים, פריצה לדיסק מאפשרת לפורצים להעתיק את התכנים בקלות ולהפיצם באינטרנט באיכות המקור. הבעיה הקשה ביותר של גניבות קיימת בתכנים שהמפעיל גובה תמורתם תשלום. מדובר בעיקר על תכנים שנמכרו למפעיל ב'חלון הצפייה' (Release Window) של DVD, ובחבילות אחרות של ערוצים וסרטים שנמכרים בתשלום.

"סרט חדש שיוצא מהאולפנים נשלח תחילה לבתי הקולנוע, לאחר מכן למטוסים, אחר כך לספריות הווידאו (וה-DVD) ולבסוף למפעילי הכבלים והלוויין. ספקי התכנים מבינים כיום שטכנולוגיית ה-DVR תופסת תאוצה והם מזהים את הפוטנציאל העסקי שטמון בה. הצפנה טובה תאפשר להם למכור למפעילי הכבלים והלוויין גם תכנים ש'חלון הצפייה' שלהם יוקדם.

"מפעיל כבלים או לוויין שמעוניין להקדים את 'חלון הצפייה' חייב להבטיח למפיצי הסרט שהתוכן מוצפן באופן שלא ניתן להפיץ אותו למי שלא שילם תמורתו. כל עוד לא תובטח להם הצפנה טובה, הם לא יסכנו את מקור ההכנסה שלהם".

* מהו מודל ההכנסות שלכם?

"NDS היא חברת טכנולוגיה. אנחנו לא מוכרים את המכשיר ישירות לצרכנים, אלא למפעילי הטלוויזיה הרב-ערוצית. יש בכך יתרון משום שזה חוסך מאיתנו את הצורך להתמודד עם אופן השיווק המיוחד שמתאים למגזר הצרכני. אנחנו מוכרים רישיונות לשימוש בטכנולוגיה לפי מספר המשתמשים. NDS מוכרת את הקופסה, את התוכנה שנמצאת בה ואת האינטגרציה מקצה לקצה. בנוסף, אנחנו מקבלים תשלום תמורת שירותים ותחזוקה.

"מחיר ה-DVR תלוי בכל מפעיל ומשתנה בהתאם למצב השוק. בשווקים שמאופיינים ברמת תחרות גבוהה, בפרט בארה"ב, יש מפעילים שמספקים את המכשיר בחינם, משום שהם מודעים ליתרונות שהמכשיר מספק להם, ובראשם ירידת שיעורי הנטישה ועליית הביקוש לערוצי פרימיום".

* למרות שאתם לא מוכרים המכשיר ישירות למשתמש הסופי, אתם חייבים להיות קשובים לטעמי הצרכנים.

"המוצר עצמו ומפת הדרכים שלו אכן חייבים להיות מעוצבים בהתאם לנקודת המבט של הצרכן. אנחנו חייבים להבין את צורכי המשתמש כדי לבנות תשתית נכונה שתתמוך בדרישות הללו. לצורך כך אנחנו חשופים להרבה מאוד מחקרים שנערכים בעולם לגבי דרישות המשתמשים, ונמצאים בקשר עם הלקוחות שלנו לגבי הצרכים הספציפיים של הלקוחות שלהם. יש לנו לקוחות בסין, באוסטרליה, בישראל בארה"ב, באנגליה וכו' ואנחנו מקבלים מהם פידבקים.

"פרט לכך, ב-NDS יש אנשים שתפקידם לזהות מגמות ולהבין את הצרכים העתידיים של השוק. יש להם ידע שדרוש כדי להוביל את התעשייה הזו קדימה. מדובר על עובדים בתחום השיווק ועיצוב המוצר, בעלי רקע שיווקי בשוק הצרכני, עם הבנה בטלוויזיה ובטכנולוגיה".

בשלב זה נראה שחברת DirecTV היא הלקוחה הגדולה ביותר בשוק האמריקני, אחרי אקוסטאר שרוכשת את ה-DVR מהחברה הבת שלה דיש נטוורקס. בשוק ההון מעריכים שבעוד כשנתיים תפסיק DirecTV לרכוש את טיבו ותרכוש רק את ה-XTV. כתוצאה מכך צופים לטיבו נפילה משמעותית במכירות ול-XTV עלייה חדה.

מעתה תהיה NDS תלויה במידה לא מועטה ב-DirecTV. האם התלות בלקוח גדול אחד לא מגדילה במידה רבה את הסיכון?

מנישביץ: "אנחנו שמחים מאוד ש-DirecTV חידשה את יחסיה עם NDS, אבל צריך לזכור שפרט אליה יש לנו חמישה לקוחות אחרים שרוכשים את ה-XTV, בהם פוקסטל באוסטרליה, Sky Latin America בברזיל ובמכסיקו, חברת BskyB, יס והוט. בנוסף, אנחנו יכולים למכור את ה-XTV לכל מפעיל טלוויזיה רב-ערוצית שהוא לקוח של NDS בתחום הגנת התוכן. כלומר, פוטנציאל הלקוחות החדשים כולל את הלקוחות הקיימים שעדיין לא הטמיעו את ה-XTV, ולמיטב ידיעתנו, רבים מהם מתכננים לעשות זאת. לכן הייתי אומר ששוק הטלוויזיה הדיגיטלית לא מיצה עדיין אפילו שיעור נמוך מהפוטנציאל שלו".

האם קיים איום מהותי לחברות מסוגה של NDS מצד מפעילי טלוויזיה רב-ערוצית שיעדיפו ללכת בדרכה של אקוסטאר, כלומר להקים חברת בת שמפתחת DVR ואף מנסה למכור אותו למפעילים אחרים?

"אני חושב שלמפעילי הכבלים והלוויין אין כדאיות כלכלית לפתח DVR. הם אמורים להתמקד במכירה ושיווק של תכנים, לא בטכנולוגיות, אם כי המכשיר של דיש נטוורקס לא רע".

ה-DVR יהפוך מתחרה לווידאו לפי דרישה?

"לא. שתי הטכנולוגיות יהיו משלימות זו לזו. הווידאו לפי דרישה (VOD) יאפשר למשתמש להקליט תוכניות שמאוחסנות בספריות התכנים של המפעיל, בעוד שה-DVR יאפשר לו להקליט תוכניות בעת שהן משודרות. ה-VOD לא מאפשר לבנות לוח שידורים אישי ולהקליט לפיו. הרבה מאוד חברות כבלים בארה"ב שחרטו על דגלן את נושא ה-VOD מוכרות כיום גם DVR".

איך בדיוק תורם ה-DVR להגדלת ההכנסה הממוצעת למשתמש?

"המחקרים שיש בידינו מראים שמספר שעות הצפייה בבתים עלה מאז שהחלו להשתמש ב-DVR, בכ-10%-16%. עלייה במספר שעות הצפייה משמעותה עלייה בצפייה בפרסומות. בנוסף, נמצא מתאם גבוה בין הימצאות DVR בבית לבין רכישת חבילות הפרימיום היקרות. בתחילת הדרך המפעילים מכרו סל מוצרים ושירותים שכולל את ה-DVR וחבילות פרימיום. בשלב מאוחר יותר הם הבינו שבעלי ה-DVR מעוניינים לרכוש חבילות פרימיום הודות ליכולתם להקליט את התוכניות שמעניינות אותם.

"תרומה מסוג אחר של ה-DVR להכנסות המפעיל היא הקטנה משמעותית של שיעורי הנטישה. מסתבר שיש מיתאם גבוה בין מספר מכשירי ה-DVR (שכלולים בממיר) לבין ירידה בשיעורי הנטישה. אנשים שמאחסנים שעות הקלטה רבות על גבי הממיר, לא מעוניינים לעבור למפעיל חדש משום שעם המעבר הם צריכים להחזיר את הממיר".

למה להערכתך העניין לגבי רכישת המכשיר מוגבל עדיין לקבוצות דמוגרפיות מסוימות?

"למרות שהמכשיר כבר מתחיל להגיע אל קהל המשתמשים הרחב, עדיין קשה להסביר למשתמשים את היתרונות המהותיים שלו על פני מכשירי הקלטה אחרים. פרט לכך יש עדיין חסמי מחיר. באנגליה החלו לשווק את המוצר בתמורה לכ-300 ליש"ט וכיום עומד המחיר על 99 ליש"ט. זה עדיין מחיר גבוה לעומת מכשירי וידאו ו-DVD. אבל שני החסמים הללו הולכים ונעלמים משום שהציבור מתחיל להבין את היתרונות".

תרצו למכור את המכשיר ליצרני הטלוויזיות כדי שישלבו אותו בתוך הטלוויזיה?

"לא. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לקבל את חוויית ה-DVR על יותר מטלוויזיה אחת בלי צורך לרכוש ממיר חדש. פרט לכך, מפעילי הטלוויזיה הרב-ערוצית הם הלקוחות הוותיקים שלנו. הטכנולוגיה שלנו כבר מותקנת אצלם ושם נמצא היתרון היחסי של NDS. אנחנו לא מתכוונים להיכנס לשוק חדש של יצרני מכשירי אלקטרוניקה צרכנית".

מכשיר ה-XTV של NDS הוא חלק אינטגרלי מהממיר ומאפשר להקליט עשרות רבות של שעות ללא קלטת. המכשיר פועל בצמידות ללוח השידורים כך שניתן לסמן להקלטה חוזרת סדרות ואירועים. הגרסה הנוכחית של ה-XTV מאפשרת להקליט שתי תוכניות בו-זמנית ובאותה עת לצפות בתוכנית שלישית שהוקלטה על הדיסק. כמו כן מאפשרת הגרסה הקיימת לעצור שידור חי בנקודה מסוימת ולצפות בהמשך מאוחר יותר, בהקשת כפתור אחת. אפשרות נוספת היא להורות למכשיר להקליט תוכניות על פי שם שחקן או שחקנים, על פי נושאי התוכנית וכו'.

ב-XTV ניתן להריץ קדימה פרסומות, לעבור בכל רגע למצב 'הקלט' בלחיצת כפתור אחת, לבצע שידור חוזר או הילוך איטי על קטע מסוים תוך כדי שידור חי, להקליט יותר מתכנית אחת בזמן נתון, לנהל את הדיסק ולהגדיר אילו תכניות לא יימחקו לעולם כדי ליצור ספריית צפייה אישית ועוד.

השילוב בין דיסק בעל נפח רחב וקישור ישיר למפעיל הטלוויזיה הרב-ערוצית מאפשר לרכוש בכל עת סרטים לצפייה, לשכור סרט לתקופה מוגבלת (ניתן, למשל לשכור סרט לתקופה של שבוע). לאחר מכן הוא יימחק אוטומטית. בנוסף, יוכל המשתמש לרכוש תכנים ייחודיים כמו למשל קליפים בהשמעת בכורה, סרטים שטרם שודרו מתוך קדימונים שישודרו וכו'.

זאת ועוד, נפח האחסון של הדיסק יאפשר לקבל יותר מידע על אייטמים משודרים. בעת שהמפעיל מציג פרומו לסרט, יכול משתמש ה-XTV להיכנס (בעזרת כפתור בשלט) ל'מידע נוסף' ולצפות בקטעים נבחרים, לקרוא המלצות, לראות ראיונות עם השחקנים ועוד. כל המידע הזה אוחסן מראש על גבי הדיסק. בעת שהמשתמש צופה במידע זה, נכנס ה-XTV אוטומטית למצב 'הקלט' ושומר את המשך השידור החי. לאחר מכן יכול המשתמש לבחור האם להמשיך ולצפות בשידורים מהנקודה שבה הפסיק, או לדלג ישר לנקודת הזמן שהשידור החי נמצא בה.

בנושא הפרסום מאפשר ה-XTV לטעון את הדיסק בפרסומות תפורות לפי פרופיל הצופה או אזור מגוריו (במקום לספק אותן פרסומות לכל הצופים).

ניתן לקבל לגבי כל פרסומת מידע נוסף בלחיצת כפתור ולחזור לשידור הרגיל, בלי להפסיד רגע.

מחברת NDS נמסר, שכ-22% מבעלי ה-DVR חדלו לצפות בטלוויזיה בזמן אמת וכ-51% מבעלי המכשיר צופים בשידור חי לא יותר משעה בשבוע. עוד נמסר, שכ-47% ממשתמשי המכשיר מדווחים על עלייה בשביעות הרצון שלהם משירות הכבלים או הלוויין. *