אולפינר: גירוש העובדים הזרים הסתבר כאסון לענף הבנייה

"הזרים אמנם גורשו מהארץ, אך הקבלנים נותרו ללא כוח אדם, ואילו משרד העבודה לא פעל להכשרת ישראלים במקומם"

"עמדת הממשלה ומשרד התמ"ת, לפיה גרוש העובדים הזרים מענף הבנייה יביא לקליטת עובדים ישראלים, הוכחה כהרת אסון לענף הבנייה ולמשק כולו", כך טוען נשיא התאחדות הקבלנים, סם אולפינר.

לדבריו, התוצאה בפועל היא, שענף הבנייה נמצא על סף קריסה, וכי מדי יום חברות נוספות פושטות את הרגל או מעדיפות להעביר את עסקיהן לחו"ל - מה שמביא לפיטורים נוספים של אלפי עובדים ישראלים.

הדברים נאמרו בתגובה לנתוני הלמ"ס שהוצגו שלשום בוועדת עובדים זרים בכנסת. על-פי הנתונים במהלך 2004 נפלטו 10,000 עובדים ישראלים מענף הבנייה, וזאת למרות מדיניות גירוש העובדים הזרים.

על-פי הנתונים, ברבעון השלישי של 2003 מספר העובדים הישראלים שהועסקו בענף הבנייה היה 131 אלף ואילו ברבעון השלישי של 2004 הועסקו בענף 123 אלף בלבד.

עוד עולה מהנתונים, שלמרות שההקצאה של עובדים זרים לענף הבנייה היא 20 אלף עובדים הרי שבפועל עובדים באתרי הבנייה 12 אלף עובדים זרים בלבד. המחסור ב-7,000 עובדים הוא עקב מדיניות הגירוש הנמרצת של המדינה.

"הזרים אמנם גורשו מהארץ, אך הקבלנים נותרו ללא כוח אדם, ואילו משרד העבודה לא פעל להכשרת ישראלים במקומם", אומר אולפינר, "התוצאה מכך היא שחברות קבלניות נקלעו לקשיים כלכליים בשל חוסר יכולתן לגייס כוח אדם ולסיים פרויקטים של מגורים ופרויקטים ציבוריים".

דליה טל

סם אולפינר. ישראלים פוטרו