נדחתה בקשת עופר נמרודי לחשב תקופת השעייתו מהדירקטוריונים מיום מעצרו

המדינה טענה, כי זכאותו של נמרודי להתמנות כדירקטור היא 5 שנים מיום הרשעתו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה היום (א') את בקשתו של עופר נמרודי לקבוע את זכאותו להתמנות כדירקטור בחברות ציבוריות בתום 5 שנים ממועד מעצרו, ולחילופין בתום 5 שנים ממועד התפטרותו מלשמש יו"ר הדירקטוריון בחברות מעריב אחזקות ומעריב הוצאת מודיעין.

המדינה טענה, כי זכאותו של נמרודי להתמנות כדירקטור היא 5 שנים מיום הרשעתו.

השופט עודד מודריק קבע, כי מתכלית ההגנה על הציבור שהוראות הפסילה שבחוק החברות מבקשות להגשים נגזרת מסקנה שמניין תקופת הפסלות הוא מיום ההרשעה בדין.

השופט קבע בהתייחסו לטענת נמרודי להביא במניין הפסילה את התקופה שבה אולץ להתפטר מכהונתו כיו"ר הדירקטוריון של מעריב אחזקות ומעריב הוצאת מודיעין, כי תקופה זו אינה השבת גמול לעובר עבירה בגין פשעו. לדעתו, הבאת תקופת ההתפטרות במניין תקופת הפסילה עלולה לפגוע במימוש התכלית שהמחוקק שיווה לנגד עיניו.

השופט קבע, כי נמרודי לא הצביע על נסיבה מיוחדת שמכוחה יוצרת הרחקתו מכהונת דירקטור למשך 5 שנים מיום הרשעתו, עוול ואי-צדק, או תוצאה שהדעת אינה סובלת אותה.

לדברי השופט, הבקשה של נמרודי העלתה סוגייה פרשנית של דין מיוחד שלא התבררה עד כה בנוגע למועד מניית תקופת הפסילה והסמכות הנתונה לביהמ"ש לסטות ממועד זה.

השופט קבע, כי במקום שביהמ"ש סבור שהנסיבות אינן מצויות מתחת לרף הפסילה, דהיינו שהרף נחצה, אין ברירה אלא לקיים את הוראת המחוקק בדבר תקופת פסילה בת 5 שנים. לדעתו, דירקטור שבוחר להתפטר (דוגמת נמרודי) לפני הרשעתו, אינו מפעיל את אמצעי ההגנה שהחוק קבע.

השופט סבור, כי התקופה שבה נאלץ נמרודי להתפטר מכהונתו, אינה השבת גמול לעובר העבירה בגין פשעו. (פש"ר 2104/04).