נמחקה בהסכמה בקשת שלטונות מע"מ לפירוקה של חברת מגדל הזוהר

בקשת הפירוק הוגשה באוגוסט בטענה לחוב של כ-17.5 מיליון שקל; הצדדים הודיעו כי הגיעו לפשרה על פיה תשלם החברה את כל חובותיה למע"מ

בעקבות הסכמה אליה הגיעו שלטונות מע"מ וחברת מגדל הזוהר לבניין, על פיה החברה תשלם את כל חובותיה למע"מ, נמחקה היום (ה') בהסכמה הבקשה של שלטונות מע"מ להוציא צו לפרוקה של החברה.

באוגוסט השנה הוגשה בקשת הפרוק ובה נטען כי יתרת חובה של החברה לשלטונות מע"מ מסתכמת בכ-17.5 מיליון שקל. עוד נאמר כי על פי מידע שבידי המבקש, לחברה חובות אדירים נוספים וביניהם חובות לבנקים המלווים בסכום של כ-140 מיליון שקל (כולל חוב בגין ערבויות לרוכשי דירות). כמו כן, קיימת תביעה של משרד השיכון כנגד החברה בסכום של כ-14 מיליון שקל, ולחברה חובות לספקים בסכום של כ-2 מיליון שקלים.

החברה הגישה התנגדות לבקשה, וטענה כי אינה חדלת פרעון וכי יש לה די נכסים כדי לעמוד בכל התחייבויותיה. כמו כן, החברה טענה כי היא חולקת בתום לב על שיעורו של החוב הנדרש על ידי המבקש, וכי לבנקים המלווים מוטלת החובה להעביר את הסכום שאינו שנוי במחלוקת למבקש. החברה הכחישה עוד את הטענה לפיה היא חייבת לבנקים כ-140 מליון שקל, וטענה כי גובה החוב הוא כשליש מכך.

היום הודיעה עו"ד רונית רוזין, ב"כ מע"מ, לבית המשפט, כי בהמלצת הכנ"ר ניהולו הצדדים משא ומתן במשך כל השבוע האחרון, ובסופו של דבר הגיעו להסכמה על פיה החברה תשלם את כל חובותיה למע"מ. בנסיבות אלה ביקשה עו"ד רוזין למחוק את בקשת הפרוק בהביעה תקוה שהחברה תעמוד בהסדר. (פשר 1895/04).