פקר פלדה נכנסת לתעשיית הפלסטיק: רוכשת 25% מחברת ארקל ב-20 מיליון שקל

נלי פקר, מנכ"ל פקר פלדה, "הרכישה נועדה לחדור לתחומי עסקים חדשים בשווקים מוטיי יצוא למדינות מערביות"

פקר פלדה , שבשליטת אפריקה ישראל ומשפחת פקר נכנסת גם לתעשיית הפלסטיק. החברה דיווחה היום על רכישת 25% ממניות חברת הפלסטיקה ארקל מוצרי פלסטיק בסכום של כ-20 מליון שקל, כשבעסקה כלול גם מנגנון של עידכון האחוז הנרכש כלפי מעלה, עד למקסימום של 30% תוך תוספת של כ-6.7 מיליון שקל.

חברת ארקל פועלת בתחום תעשית מוצרי הפלסטיק, ומתמקדת במספר תחומים עיקריים, ובהם מוצרים מחומרים משוריינים המחליפים מתכת בפלסטיק, בתחום תעשיית הרכב ומוצרי גינון, המשלבים פתרונות חדשנים ויצירתיים בתחום הצריכה העולמי. לארקל מוצרי פלסטיק מפעל בקיבוץ בית זרע וחברות בנות בבריטניה ובצרפת. בנוסף, החברה בוחנת הקמת מפעל בארה"ב. עפ"י ההערכות בשנת 2004 יעמוד מחזור המכירות של ארקל על יותר מ- 150 מליון שקל כאשר כ- 90% מהמכירות הן לייצוא. צבר ההזמנות של החברה לתעשית הרכב הינו כ-70 מליון דולר.

פקר פלדה, רשמה בשנת 2004 מכירות בהיקף של יותר ממיליארד שקל. רווחי הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב - 23.3 מליון שקל.

נלי פקר, מנכ"ל פקר פלדה, מסר כי מהלך זה מהווה צעד אסטרטגי בהרחבת תחומי הפעילות של פקר וכניסה לתחומים סינרגיים לתחומי פעילותה, והינו נדבך נוסף בתהליך הפיתוח האסטרטגי של הקבוצה. "באמצעות מהלך זה נרחיב את תחומי הפעילות המסורתיים של פקר פלדה, מעבר לחברות הפלדה ולנגב קרמיקה, גם לתחום הפלסטיקה". לדבריו, רכישת המניות נועדה לחדור לתחומי עסקים חדשים בשווקים מוטיי יצוא למדינות מערביות. הוא הוסיף ואמר כי השילוב בין יכולות החברות יאפשר לפתח מוצרים חדשים על בסיס מתכת ופלסטיק.

פיני כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, מסר כי המהלך הנוכחי של כניסת "פקר פלדה" גם לתחומי הפלסטיקה הוא שלב נוסף ביישומה של האסטרטגיה העיסקית של הקבוצה להרחיב את תחומי עיסוקיה מחד גיסא, אך יותר מכך להשתלב באסטרטגיה הכללית של בעלי המניות להפוך את פקר פלדה לחברה רב-לאומית, מאידך גיסא.