עוקפים שביתה: שטרית ונתניהו מאפשרים למוניות בב"ש לאסוף נוסעים מתחנות האוטובוס

התעריף יהיה 4 שקלים לנוסע; חברת התחבורה העירונית מטרו-דן מושבתת זה חודש וחצי

שר התחבורה, מאיר שטרית, ושר האוצר, בנימין נתניהו, חתמו על צו מיוחד, המאפשר לנהגי המוניות בבאר שבע להסיע נוסעים מתחנות ההסעה של האוטובוסים, תמורת ארבעה שקלים לנוסע. הצו ייכנס לתוקף החל מהיום (א'). השרים חתמו על הצו בשל שביתת נהגי חברת התחבורה העירונית בבאר-שבע, מטרו-דן, הנמשכת זה חודש וחצי.

ועדת המחירים הבינמשרדית של משרדי התחבורה והאוצר אישרה את צו הפיקוח על מחירי נסיעה במונית מיוחדת (ספיישל) וקבעה מחיר מיוחד לנסיעה עירונית, בתחום השיפוט של באר שבע.

שטרית החליט לפרסם את הצו לאחר שהתברר כי לא מסתמן פתרון לשביתת נהגי האוטובוסים של מטרודן. המפקח על התעבורה במשרד התחבורה, אלכס לנגר, מונה לאכוף את הצו, במטרה למנוע מנהגי מוניות לגבות תעריף גבוה ממה שהוחלט.

שטרית ניסה ללא הצלחה לסיים את השביתה, הוא הפגיש בלשכתו את יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, עם יו"ר החברה, רן קרול, בניסיון לחדש את העבודה.

השביתה בחברה פרצה על רקע סירוב ההנהלה להכיר בוועד הנהגים וכן לחתום עימם על הסכם עבודה קיבוצי. החברה מעסיקה 130 נהגים ו-70 עובדי מנהלה ושירותים.

נודע, כי בשיחות פנימיות של מנהלי החברה, הודיע קרול, כי הדירקטוריון יעדיף להשבית את החברה ללא הגבלה בזמן, ובלבד שלא תינתן דריסת רגל להסתדרות בתוך מתקני החברה.

ביום שישי האחרון ביקר פרץ בבאר שבע ואמר כי "מטרו-דן מתנהגת בהתנשאות. הם אינם רוצים לחתום הסכם קיבוצי ובכך מפרים את זכות ההתארגנות של העובדים ומתעללים באזרחים".

הנהלת מטרו-דן מסרה, כי היא דבקה בעיקרון של שמירה על עצמאות ניהולית ומעוניינת למנוע את ניסיון הוועדים לשלוט על החברה.