מעמד משודרג ליועצי המס

הצעת חוק, המציעה להעביר את הפיקוח על יועצי המס לידי מועצה ציבורית בראשות שר האוצר, תאושר סופית בימים הקרובים

הכנסת מסדירה בחוק את העיסוק של יועצי המס המייצגים נישומים או חייבים במס לפני רשויות המס. הצעת החוק שיזם ח"כ משה גפני (יהדות התורה), על בסיס טיוטת הצעה ממשלתית שהגשתה התעכבה, אושרה בסוף השבוע שעבר לקריאה שנייה ושלישית בוועדת חוקה, חוק ומשפט, ובימים הקרובים תאושר סופית במליאת הכנסת.

החוק ישדרג את מעמד היועצים, לאחר שעד כה עיסוקם הוסדר בפקודת מס הכנסה, והם היו כפופים לביקורת נציב המס. לאחר קבלת החוק, הרישוי לעסוק בייעוץ, רישום בפנקס יועצי המס והפיקוח על הכשרה מקצועית והשמירה על טוהר המקצוע והאתיקה המקצועית, יעברו לסמכות מועצה ציבורית, בראשות שר האוצר.

מועצת יועצי המס תקיים את בחינות ההסמכה ותפקח על ההתמחות בייצוג נישומים שתימשך שנה, תחת מאמן שהוא רואה חשבון מוסמך או יועץ מס מייצג בפועל בעל ותק של 5 שנים לפחות.

מייצג נישומים ללא רשיון יהיה צפוי לעונש מאסר עד שנה או קנס בסך 67 אלף שקל. במסגרת המועצה תפעל ועדת משמעת עם סמכות להטיל סנקציות על עברייני האתיקה, החל בהתראה ונזיפה וכלה בהשעיה זמנית של הרשיון או שלילתו המוחלטת. הוראות החוק יחולו גם על היועצים המורשים, למעט הרישום בפנקס החדש והרישוי, שיהיו אוטומטיים.