רשות השידור חויבה להחזיר לעבודה ארבעה קריינים מקול ישראל

זאת מכיוון שהועסקו בשיטת שוברי התשלום, אף כי הועסקו ברשות יותר מחמש שנים

רשות השידור חויבה להחזיר לעבודה ארבעה קריינים בקול ישראל, שהוחלט לפטרם בנובמבר 2002, כיוון שהועסקו בשיטת שוברי התשלום. בית הדין לעבודה קבע כי ההתקשרות בשיטה זו אינה יכולה להתקיים כאשר מדובר בהעסקת עובדים לתקופות ארוכות ובאופן קבוע.

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, אורנית אגסי, קיבלה את תביעתם של הקריינים עמוס פרידמן, עומר ריטה, ענת הראל ואודליה זימור. הארבעה ביקשו מבית הדין להצהיר כי מתקיימים יחסי עובד ומעביד בינם לבין רשות השידור, וכי פיטוריהם מינואר 2002 נעשו שלא כדין ולכן הם בטלים.

בית הדין ציין כי פיטורי העובדים, שנעשו לאחר שעבדו יותר מחמש שנים ברשות השידור, בוצעו שלא כדין, כיוון שרשות השידור לא קיימה את חובת ההיוועצות, המתקיימת לגבי עובדים בעלי ותק של יותר משלוש שנים.

בית הדין הותיר על כנו את הצו הזמני, שהוצא לפני כשנתיים והורה לרשות השידור להימנע מפיטורי הקריינים. רשות השידור חוייבה בהוצאות בסך 15 אלף שקל. השופטת אגסי מתחה גם ביקורת על התנהלותה של הרשות, וקבעה נקטה בסחבת כלפי העובדים מתחילת הדרך. כך, למשל, בחרה רשות השידור לא להגיש כתב הגנה והגישה את הסיכומים באיחור של יותר משנה.

עם זאת, ולמרות ביטול הפיטורים, דחה בית הדין את בקשת העובדים לקבוע כי מעמדם הינו של עובדים קבועים.

ע.ב. 1191/02.