המו"מ בקשיים: עיסקת רכישתו של מלון גולדן טוליפ בים המלח ע"י חברת אפריקה-ישראל עלולה להתפוצץ

אפריקה-ישראל מלונות אמורה לרכוש 50% מהמלון מחברת א. לוי לפי 30 מ' ד'; לוי: אין קשיים

חברת אפריקה ישראל מלונות וחברת הבנייה א. לוי מחיפה, עשויות להודיע בקרוב כי הן מפסיקות את המו"מ לשותפות במלון גולדן-טוליפ בים המלח. באחרונה התגלו קשיים במו"מ בין הצדדים ועקב כך עשויה אפריקה-ישראל מלונות לוותר על העיסקה.

אפריקה-ישראל מלונות אמורה היתה לרכוש 50% ממניות המלון תמורת 15 מיליון דולר. בהודעה לבורסה, לפני שלושה חודשים, מסרה אפריקה-ישראל מלונות, המפעילה את רשת מלונות הולידיי-אין, כי העיסקה תתבצע לפי שווי מלון של 33-28 מיליון דולר.

כיום, נמצא המלון בבעלות מלאה של החברה הבורסאית א. לוי, בשליטת האחים לוי מחיפה, והיא משכירה אותו לרשת מלונות פתאל.

הערכות הן, כי אם העסקה תצא לפועל הולידיי אין היתה מנהלת את המלון ודוחקת את רשת מלונות פתאל.

בהודעה מלפני שלושה חודשים נמסר עוד, כי מתקיים מו"מ גם לגבי הסכם ניהול למלון שיינתן לאפריקה-ישראל מלונות.

גולדן טוליפ כולל 306 חדרים והוא מלון חמישה כוכבים דה-לוקס. רשת מלונות פתאל מחזיקה בשלושה בתי מלון בים המלח, והיא הרשת היחידה שיש לה יותר ממלון אחד באיזור.

בענף המלונאות יש מיעוט עיסקאות בשנים האחרונות בשל המשבר בענף, ועל כן העיסקה הצפויה בין א. לוי לבין הולידיי אין עוררה התעניינות.

גורמים בענף אמרו לפני שלושה חודשים, כי הסעיף לגבי הסכם הניהול עלול לעורר בעיות משום שרשת מלונות פתאל, טוענת כי יש לה הסכם שכירות ל-10 שנים.

גורמים המקורבים לעיסקה אמרו אתמול (ד'), כי לסעיף זה אין שום קשר לקשיים במו"מ.

עזרא לוי, מבעלי השליטה בא. לוי, אמר לפני שלושה חודשים ל"גלובס" כי בהסכם השכירות עם פתאל קיים סעיף שלפיו אם עד ינואר 2005 הוא ימכור יותר מ-20% מהבעלות על המלון, הוא יכול להפסיק את הסכם השכירות עם פתאל.

מאפריקה ישראל מלונות נמסר, כי אם יהיו שינויים בעתיד לעומת ההודעה שנמסרה לפני שלושה חודשים, החברה תדווח על כך קודם כל לבורסה.

עזרא לוי מסר בתגובה, כי "לא ידוע לי על קשיים בעיסקה".